Download
Whitepaper
Voor wat hoort wat...
Wij zouden graag jouw gegevens ontvangen in ruil voor dit boekje, dat lijkt ons wel zo eerlijk, wees gerust.. we zullen niet spammen!
X sluit

Case

DHL Express

Management meeting

Elk bedrijf kan pakketten bezorgen, dus hoe zorg je dat je daarin excelleert? DHL Express ontwikkelde daartoe een toekomststrategie die door het management gedragen moest worden. Om dit doel te realiseren, organiseerde D&B Eventmarkting een interactieve management meeting. Tijdens het event gingen inhoud en beleving hand in hand, zodat de boodschap van hoofd naar hart en handen ging en de managers écht klaar waren voor de toekomst.

50 managers 1 interactieve DHL-game 12 workshops Netwerken in de hotelbar
Beleven is ervaren Voor een optimale klanttevredenheid is lef, ownership en vertrouwen nodig. Al die elementen kwamen terug in een interactieve game waarin de managers werd gevraagd om kritisch te kijken naar de manier van werken en het bezorgproces. Al in het voortraject werd de betrokkenheid vergroot en de verbinding gemaakt met de waarden van klanttevredenheid. Iedere manager ontving thuis een mysterieus DHL-pakket met de boodschap deze niet te openen tot de dag van de meeting.
Betrokkenheid Al ver voor het event
Voelen van de kernwaarden Met de pakketten onder de arm kwamen de managers bij elkaar. Om vervolgens in teamverband uiteen te gaan om als koerier aan de slag te gaan; compleet in DHL-jas en de herkenbare broodtrommel. Op weg naar de afleverlocaties voerden de teams verschillende denk- en doe-opdrachten uit, zodat de strategie daadwerkelijk tot leven kwam. Zoals dilemma’s op het hoogtepunt van het bezorgtraject; kiezen ze voor service of voor een strakke planning? En hebben ze het lef om langs een obstakel te gaan om een pakket te kunnen bezorgen?
13 teams strak op schema 50 keer lef langs 1 agressieve hond
Samen vooruit De game eindigde in een strijd om de snelste DHL-wagen te maken om daarmee het laatste pakket af te leveren. ‘s Avonds stonden de toekomstige ontwikkelingen centraal in de DHL Spelshow. Vol energie werd de avond in de hotelbar voortgezet. De volgende dag volgde een inhoudelijk programma met korte presentaties over de Innovatiekracht van DHL, gegeven door eigen experts. Inhoud, interactie en energie. Al deze ingrediënten zaten in optima forma in dit concept verweven. Door het Senior Management zelf de belangrijkste pijlers te laten ervaren, werd de motivatie gecreëerd die noodzakelijk was voor verdere uitrol van het programma in de organisatie
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000 Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management
Akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons cookiebeleid zoals beschreven in ons privacy statement. Je kunt cookies ook niet accepteren.