Download
Whitepaper
Goed bezig! Je bent nog één stap verwijderd van een shot verse tips en gerijpte inzichten. We zijn nieuwsgierig naar jou, vul je daarom even onderstaande gegevens in? Alvast veel leesplezier!
X sluit

Case

INNovember

Maand lang online congres-events

Veertien rijksorganisaties voelden zich één tijdens INNOvember; een maand vol inspiratie en innovatie bij Rijksoverheid. Vanuit de studio en duizenden thuiskantoren werden kennis, kunde, vragen en oplossingen gedeeld. Voor D&B Eventmarketing is deze serie online events een geweldig voorbeeld van campagnematig communiceren waar we zo in geloven. De data bevestigen het succes, lees je mee?
 
INNovember wierp intern en extern zijn vruchten af en werd ook nog bekroond met een Gouden Giraffe Event Award nominatie (categorie Interne Events).

25 studio-uitzendingen 95 digitale sessies vanuit huis 140.000 social media interacties 165 uitzenduren
Samenwerken rondom innovatie Wat begon als een innovatiecongres van en voor het ministerie van Justitie en Veiligheid en Binnenlandse Zaken, groeide uit tot een samenwerking tussen 11 ministeries en drie rijksorganisaties. Een week werd verlengd tot een maand en vanwege corona moesten alle events online plaatsvinden. In de Fokker Terminal richtten we daarom een studio in, in de huisstijl van INNOvember die aan alle veiligheidseisen voldeed. Na een startcongres op 3 november volgden ruim 100 online events en een slotcongres op 27 november, waar inmiddels meer dan 13.000 mensen naar keken. Alle content is namelijk nog steeds te bekijken en het netwerk groeit wekelijks met een aantal leden.
98 samenwerkende organisaties 10.000+ kijkers
Eén gezicht, meerdere inzichten Niet eerder werkten zoveel partijen samen aan een reeks kennisevents. Dat vereiste natuurlijk de nodige communicatie. D&B Eventmarketing schreef speciale toolkits met handleidingen, checklists, PowerPoint-formats en instructies om de uniformiteit en professionaliteit van de sessies te waarborgen. Ook voorzagen we samen met het projectteam in 18 presentatiecoaches die de sprekers begeleidden in de voorbereiding van hun sessie. Op een speciaal platform worden de insights en registratievideo’s gedeeld en kun je met een speciale matchmaker je ultieme programma samenstellen op basis van je interesses. Ook kun je door middel van deze tool linken met mensen met eenzelfde soort profiel. Tijdens INNOvember werd het netwerk nog extra vergroot door noodzakelijke samenwerking; er waren namelijk meer aanmeldingen om sessies te verzorgen dan het programma aankon. Teamwork leidde tot nieuwe ontmoetingen, inzichten en successen.
350 sprekers 18 presentatie-coaches
Meten = Weten Voorafgaand aan INNOvember voerden we een 0-meting uit, die we herhaalden na afloop van de reeks events. De opzet bleek op vele fronten van grote meerwaarde. Niet alleen voelden de deelnemers zich verbonden met elkaar en de overheid als geheel, ze wisten ook veel beter waar ze in de toekomst informatie en relevante contacten konden vinden. INNOvember heeft ook gestimuleerd om op een innovatieve manier met elkaar samen te werken en deelnemers gaven aan veel te hebben geleerd. Het merendeel raadt het event dan ook bij collega’s aan. Tussentijdse evaluaties van de diverse events zorgden ervoor dat we tijdig konden bijsturen om van deze innovatiecampagne van Rijksoverheid een doorslaand succes te maken.
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000 Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management
Akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons cookiebeleid zoals beschreven in ons privacy statement. Je kunt cookies ook niet accepteren.