Internal Branding Specialist Nieske Castelein blikt terug op de Nima Marketing Day:
‘The Internal Branding’ tijdens de NIMA Marketing Day
Dat we bij D&B overtuigd zijn van de kracht van LIVE communicatie is geen geheim. Iedere dag weer hebben wij het voorrecht om met en voor onze klanten impactvolle events en campagnes te mogen ontwikkelen. Maar tegelijkertijd merken we ook dat marketeers LIVE nog niet automatisch meenemen in hun middelenmix. En weten veel marketeers ook niet dat D&B de afgelopen jaren steeds meer Internal Branding campagnes heeft ontwikkeld.
Daarom kozen we ervoor om een partnership met NIMA aan te gaan en ‘The Internal Branding’ te hosten tijdens de NIMA Marketing Day. Om te leren, om marketeers te inspireren en om nieuwe merken en mensen te leren kennen.
Best spannend: zouden de bezoekers hierop zitten te wachten? Zou ons theater wel vol komen te zitten? En wat een dag was het!
Onze commercieel directeur Sabine Dijkema was gastvrouw voor verschillende Internal Branding experts, professionals uit verschillende organisaties die hun ervaringen met het publiek deelden. Colette Codee, Marketing Manager van het St. Antonius Ziekenhuis, trapte af. Een mooi en realistisch verhaal over hoe het St. Antonius de missie ‘Samen zorgen voor kwaliteit van leven’ daadwerkelijk in de praktijk brengt. Over medewerkers die meedoen, maar ook waar het lastig en taai is. Annette Visser van zorgverzekeraar VGZ nam ons mee in het proces hoe VGZ werkt aan ‘zinnige zorg’. Met mooie communicatie uitingen en creatieve manieren om de mensen mee te krijgen.
Zelf mocht ik de D&B visie op Internal Branding en de winnende case van Tomingroep delen met alle aanwezigen. Twee vliegen in één klap: onze klant Tomingroep bekend maken bij een voor hen interessant publiek én de marketeers de kracht van LIVE laten ervaren.
Iris Graatsma en Eveline Praal van YoungCapital vertelden hoe een snelgroeiend bedrijf de cultuur bewaakt, geen eenvoudige opgave! En tenslotte inspireerde Edwin Vlems hoe je op eenvoudige manier je medewerker als marketeer kunt inzetten.
Terugkijkend op alle mooie voorbeelden die gedeeld werden viel er vooral één ding op: zodra mensen in organisaties echt merkambassadeurs zijn en de ruimte krijgen om dat op hun eigen manier in te vullen, dan gebeuren er prachtige dingen. Dan groeien mensen. Dan groeit het merk. Om blij van te worden.
We kijken terug op een topdag, waar we zelf veel geleerd hebben, waar we nieuwe verbindingen maakten en ook weer zelf ervaren hebben dat er niks gaat boven de kracht van LIVE!
Fijne zomer!
Nieske Castelein