Welkom WKR! Wat fijn dat je er bent!

blog
Door: Lennart Peeperkorn
mrt. 3, 2015

Per 1 januari is de WKR (Werkkostenregeling) voor alle bedrijven ingegaan.
Er wordt veel gezegd en geschreven over de WKR regeling en iedereen heeft er een mening over. Is het de nekslag voor onze mooie branche die toch al zo onder druk staat? Of biedt het juist kansen?

Duidelijk is dat evenementen voor medewerkers met een zakelijk, inhoudelijk en/of trainingsdoel (in combinatie met een verplicht karakter) buiten de WKR vallen.
Evenals feestelijke evenementen die vanuit de personeelsvereniging georganiseerd worden. Maar ook evenementen die 'in huis' georganiseerd worden, vallen niet onder de regeling. En daar liggen voor professionele bureaus mogelijkheden.

Een 'thuis-evenement'

De WKR stimuleert evenementen die in het bedrijfspand of op het bedrijfsterrein worden georganiseerd. Ofwel 'thuis'. En dat is goed nieuws, want die evenementen hebben juist meerwaarde. Het is sympathiek om medewerkers thuis te ontvangen en het geeft de mogelijkheid om de locatie helemaal op maat en passend bij het concept vorm te geven. Een uitstekende manier om de bedrijfstrots te verhogen en de waarden van het bedrijf te verstevigen. Dit gevoel kan je nog meer versterken door gebruik te maken van de talenten van medewerkers door hun bijvoorbeeld te laten schitteren in een eigen show of optreden.

Wel komt er veel kijken bij het in house organiseren van je eigen personeelsevenement. Het geschikt maken van het pand, de vergunningen, de veiligheid, de logistiek en hoe zorg je er voor dat de normale bedrijfsvoering gewoon door kan gaan? Daar heb je dan weer goede bureaus voor!

Inhoud dwingt tot nadenken

Nog meer goed nieuws? Ja! Want een inhoudelijk karakter gaat uitdagen tot events met impact. De keuze voor een evenement is namelijk niet zomaar iets. Het legt beslag op tijd, geld en mensen. En die investering is het meer dan waard wanneer doelstellingen bereikt worden. Inhoud dwingt tot goed nadenken over die doelstellingen, de boodschap en de output. Welke verandering wil je veroorzaken? Met welk gevoel moeten de gasten naar huis gaan? Met een inhoudelijke opzet die in het verlengde ligt van de 'grote gedachte' achter het bedrijf geef je het event strategische kwaliteiten mee.

Onder druk ontstaan de mooiste ideeën. Dat zie je ook tijdens de afgelopen jaren. Ons vak is nog nooit zo snel geprofessionaliseerd als sinds de start van de crisis in 2009. Laten we daarom de WKR met open armen verwelkomen!

Share:
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000
Voor aanvragen mailen naar: sales@db-eventmarketing.nl
Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management