CASE

DHL Express

Management Meeting

DHL Express heeft een strategie voor de toekomst die gedragen moet worden door het management. Aan D&B de opdracht om een event te bedenken waar inhoud én beleving hand in hand gaan. Zodat de boodschap van hoofd naar hart en handen gaat en de managers écht klaar staan voor de toekomst.

50 managers 1 uitdagend concept Diverse opdrachten 1 winnaar
BELEVEN IS ERVAREN Elk bedrijf kan pakketten afleveren, maar hoe zorgt DHL Express dat ze daarin excelleert? Voor een optimale klanttevredenheid is lef, ‘ownership’ en vertrouwen nodig. Al die elementen hebben we gegoten in een spannende interactieve game waarin aan de gasten werd gevraagd kritisch te kijken naar het hele proces van bezorgen. En dat begon al met een DHL-pakket wat men thuis ontving en vooral nog niet mocht openen tot op de dag van het event!
50 mysterieuze DHL-pakketten Grote reuring, weken voor het event
TRUST, GUTS & CONNECT Met de pakketten onder de arm kwamen de gasten bij elkaar. En toen pas werd duidelijk dat ze vandaag in teamverband zelf als koerier aan de slag zouden gaan, compleet in DHL-jack en de herkenbare broodtrommel. Bij de afleverlocaties kwamen ze voor lastige dilemma’s te staan. Kiezen ze voor service of voor een strakke planning? En hebben ze het lef om langs een obstakel te gaan om een pakket te kunnen bezorgen? Naast de afleverlocaties zijn er nog diverse waypoints met denk- en doe opdrachten, zodat alle facetten van de strategie de revue passeren.
13 teams strak op schema 50 keer lef langs 1 agressieve hond
SAMEN VOORUIT De game eindigde in een strijd om de snelste DHL-wagen te maken en het laatste pakket af te leveren. Daarna was het tijd voor de prijsuitreiking en aansluitend een walking dinner met luchtige DHL spelshow waar de toekomst centraal stond. Vol energie werd de avond in de hotelbar voortgezet, waarna de volgende dag een inhoudelijk programma volgde in Innovatiekracht. Inhoud, interactie en energie. Alles zat in optima forma in dit concept verweven. Met als trots bewijs de reactie van de opdrachtgever: “Nu snap ik jullie meerwaarde. Het was echt geweldig.”
People on the job
Bas Veldkamp Creatief Conceptontwikkelaar
Sabine Dijkema Commercieel Manager
Informatie aanvragen
Akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons cookiebeleid zoals beschreven in ons privacy statement. Je kunt cookies ook niet accepteren.