CASE

DLA Piper

100-jarig jubileum

Hoe grijp je een eeuwfeest aan om collega's en cliënten een boost te geven voor de toekomst? DLA Piper Netherlands vierde in 2016 een enorme mijlpaal: een jaar lang in het teken van het rijke verleden en de ambitieuze toekomstplannen. DLA Piper wilde met het jubileumjaar een boost geven aan de trots van collega's en het imago als leading global business law firm versterken. D&B en DLA ontwikkelden in co-creatie een doordachte communicatiekalender met maar liefst 11 events, die 365 dagen lang één boodschap uitdroeg: DLA Piper is klaar voor de toekomst! 

100 jaar 6 eventteams 1056m2 parkeerdek 100% opkomst
FRIENDS & FAMILY FESTIVAL Een ‘open huis in DLA-style’. Vrienden en familie waren ‘thuis bij DLA’ uitgenodigd. Een (hernieuwde) kennismaking met de werkgever van familielid of vriend. Een zomerse BBQ waar alle generaties gasten onder het genot van verfrissende drankjes en verrukkelijke bites konden genieten van allerlei soorten culinair, muzikaal en creatief entertainment.
350 medewerkers met familieleden Een parkeerdek helemaal omgetoverd tot festivalterrein
FUTURE SUMMIT Ook aan de externe stakeholders werd gedacht met een inhoudelijk congres. In het prachtige EYE waren relaties aanwezig om zichzelf met inspirerende verhalen enerzijds en een inhoudelijke paneldiscussie anderzijds klaar te maken voor de toekomst. En dat was geen probleem met als keynote-speaker Neelie Kroes (oud-eurocommissaris) en een panel bestaande uit Jan Jongeneel (Vodafone), Taco Dibbits (Rijksmuseum), Boukje Stoelinga (ING) en Martijn Roordink (Spaces).
220 stakeholders Een inspirerende middag met vijf interessante sprekers
PARTY OF THE CENTURY Het jaar werd afgesloten met het ‘intern beroemde’ kerstfeest. Een avond waar medewerkers zich al maanden op voorbereiden vanwege de enorme gezelligheid, verkleedpartijen en algehele groepsdynamiek die merkbaar is. Dit jaar in unieke vorm, want de gasten werden in Pakhuis West meegenomen in 100 jaar DLA Piper Netherlands. Ze werden meegenomen van ruimte naar ruimte waar ze zich zowel muzikaal, culinair als qua aankleding in een telkens compleet andere tijdsgeest waanden. Afsluitend met een futuristische afterparty inclusief optreden van Lange Frans bleek één ding: DLA Piper is absoluut klaar voor de toekomst! De 100% opkomst en 0% no-show ondersteunden dit beeld.
People on the job
Bas Veldkamp Creatief Conceptontwikkelaar
Femke Ramaker Creatief Directeur
Pieter Bas Boertje Algemeen Directeur
Informatie aanvragen
7 jubileumtips van DLA Piper D&B Jubileumbooster Video Future Summit