CASE

Enza Zaden

75-jarig jubileum

In 2013 bestond Enza Zaden 75 jaar. Het toonaangevende zaadveredelingsbedrijf vierde dit gedurende het hele jaar door verschillende jubileumactiviteiten te organiseren. D&B Eventmarketing werd gevraagd hen te helpen bij het creëren van een inhoudelijk jubileumconcept en hen te ondersteunen met de productionele organisatie van dit jubileum. Dit is een klassiek voorbeeld van co-creatie tussen klant en bureau.

1 groot tentencomplex 1255 kilo EZ producten 105 man eventcrew 63 gelamineerde bordjes
Een overall parapluconcept met een dubbele lading D&B Eventmarketing gelooft in de kracht van een jaarthema, een overall parapluconcept waarin alle activiteiten ondergebracht worden. Met het overkoepelende thema ‘Samen Groeien’ werd de kracht van Enza Zaden op twee manieren benadrukt, enerzijds het menselijke aspect en anderzijds de business waarin Enza Zaden werkzaam is.
Samen: met collega’s en familie, met talenten van morgen én met relaties.
Groeien: van de oprichting 75 jaar geleden tot een wereldspeler van formaat en natuurlijk letterlijk de ontwikkeling en groei van zaden.
1175 gasten 275 symposiumdeelnemers, 100 studenten, 800 medewerkers met partners
Met een bedrijfsbreed eventteam kan je snel schakelen Eén grondvorm voor drie evenementen met diverse losse elementen. Dat was de basis. De rest werd in co-creatie ingevuld. Enza Zaden vormde een aantal werkgroepen met medewerkers van verschillende afdelingen. Samen met D&B Eventmarketing gingen zij aan de slag om de verschillende onderdelen van het jubileum verder vorm te geven. Van een expositie met producten, een film met medewerkers van over de hele wereld en de invulling van een symposium voor relaties tot een percussieshow met eigen medewerkers.
20 landen geconnect met de ‘Around the World’ jubileumfilm
De D&B Boosters Het jubileum van Enza Zaden is een mooie case van een bedrijf dat het jubileum heeft gebruikt om gemeenschappelijke waarden te activeren. Volgens ons hebben organisaties die hun cultuur tot bloei brengen en verbinden met hun strategische koers, waarden en merk de toekomst. Lees alles over in de D&B Cultuurboosterof ga aan de slag met het stappenplan van de D&B Jubileumbooster.
People on the job
Lara Roos Senior Projectmanager
Pieter Bas Boertje Algemeen Directeur
Saskia van Hamersveld Social Media Expert
Informatie aanvragen
Nieuwsbericht Enza Zaden Compilatiefilmpje