CASE

HR Platform Amsterdam

Scholingsdag

Om duurzame inzetbaarheid in het werkveld van de woningcorporaties te bevorderen slaan de zeven Amsterdamse woningcorporaties de handen ineen en initiëren vanuit het overkoepelende orgaan 'HR Platform Amsterdam' een inspirerende scholingsdag. Het platform organiseerde 'De Proeverij van de Toekomst' om bij alle medewerkers bij Amsterdamse woningcorporaties bewustwording te creëren van de loopbaantools die er zijn.

400 deelnemers 80 bossen tulpen ↑ 25% betrokkenheid NPS van 91%
Proeverij van de Toekomst De vraag aan D&B Eventmarketing was duidelijk. Hoe creëren we een aantrekkelijk loopbaanevent waar we tegelijk zorgen voor bewustwording van de markt die in beweging is én zorgen we ervoor dat de medewerkers zelf ook in beweging komen? Belangrijk was de benaming. Want zeg nou zelf. Wat is er nou leuker? Loopbaanevent of Proeverij van de Toekomst? D&B nam de opdrachtgevers mee in een fris concept waar de scholingsdag op dynamische wijze werd ingevuld.
6 opdrachtgevers 6 Woning coöperaties
Een compleet concept Tijdens de Proeverij van de Toekomst werden de medewerkers van de corporaties geïnformeerd over de toekomst in hun werkveld. Op een attractieve manier werden ze meegenomen in de mogelijkheden over hun eigen loopbaan. En ze werden uitgedaagd ‘Neem de regie in eigen handen!’. De Proeverij van de Toekomst gaf iedereen letterlijk een voorproefje van alles wat de toekomst kan brengen. Van een inspirerende trendwatcher die een wake-up call gaf, tot concrete tips voor je eigen carrière op het proefplein en tijdens de diverse workshops. Iedere deelnemer kwam in beweging door zijn of haar eigen programma te bepalen. Van jobcrafting, social meda en van mindfullness tot omdenken.
12 workshops 8 verplaatsingen
De ervaring Het gewenste aantal deelnemers is in het voortraject snel gehaald. Alle woningcorporaties waren vertegenwoordigd. De reacties van de deelnemers waren erg positief ‘het was een geweldig inspirerend event!’. Het event werd beoordeeld met een 8-. En de betrokkenheid met de organisatie is met 25% gestegen.
People on the job
Femke Ramaker Creatief Directeur
Informatie aanvragen
Website event