CASE

Lely Nederland

Internationale innovatie-meetings

Lely Nederland heeft als doel het leven van veehouders gemakkelijker te maken met innovatieve oplossingen. Daarin loopt het familiebedrijf ver vooruit. Begin 2018 werden, in het jaar waarin Lely haar 70-jarig jubileum viert, vier innovaties uitgerold. Aan D&B werd gevraagd om op eigen terrein een unieke plek te creëren waar (internationale) relaties en medewerkers werden meegenomen in de toekomstvisie van Lely.

6 eventdagen 3.400 gasten 25 nationaliteiten 9,1 gemiddelde beoordeling gasten
LELY FUTURE FARM DAYS D&B heeft een concept ontwikkeld op het naastgelegen weiland (hoe toepasselijk!) waar een Innovation Centre is gebouwd. Eyecatchers waren onder andere de prachtige welkomstpoort, de futuristische dômes met elk een eigen innovatie, de indrukwekkende plenaire dôme en de centrale tent waarin de historie van Lely een plek kreeg. De logistieke operatie van de opbouw was minutieus voorbereid en verliep dankzij een geoliede samenwerking met Lely, ondanks een weeralarm, zonder problemen. D&B was er klaar voor!
40+10+10+20 kuub houtsnippers 16 verschillende regieschema’s
WEEK VOL VERANDERING Het werd een week met elke dag een ander programma. Op de futuristische festivallocatie naast het hoofdkantoor van het bedrijf, presenteerde CEO Alexander van der Lely de visie van Lely op het melkveebedrijf van de toekomst. Met het welzijn van de koe, de boer, de consument en het milieu als uitgangspunt, belichtte hij enkele van de baanbrekende innovaties waaraan het bedrijf op dit moment werkt. Internationale gasten werden vanuit de hele wereld in- en uitgevlogen, eigen medewerkers werden klaargestoomd in pressure-cooker-dômes, nieuwe innovaties werden feestelijk onthuld, de pers kreeg uitgebreide rondleidingen en er was een feestavond waarin Lely liet zien dat hard werken en plezier maken met collega’s hand in hand gaan. De hele productie liep gesmeerd, mede dankzij de goede samenwerking met gewaardeerde leveranciers.
50 boerderijdieren 800 trotse partners en kinderen
EEN EXTRA EVENT Op advies van D&B is zaterdag een extra event toegevoegd. Want met deze prachtige tijdelijke locatie was een ideaal moment gecreëerd voor een family day. Een dag waarin de partners en kinderen misschien wel trotser rondliepen dan de medewerkers. In elke dôme en op het hele terrein was van alles te beleven. Van een innovatietent waar kids hun technische talent konden ontwikkelen tot een Kidsplaza vol springkussens, schminkers en meer. Verder was er het Lely Museum met 70 jaar aan geschiedenis en konden kinderen het leven van een boer ervaren, inclusief een heuse kinderboerderij. Dit alles gecombineerd met een gezellige markt vol foodtrucks. Het mooiste compliment kwam na dit intensieve traject van de VP Customer Care & Marketing van Lely: “Jullie hebben echt ‘overdelivered’!” Het gemiddelde eindcijfer dat uit de evaluatie kwam was een 9,1 een cijfer waar D&B ook trots van werd!
People on the job
Bas Veldkamp Creatief Conceptontwikkelaar
Jorryt van der Haar Creatief Conceptontwikkelaar
Lennart Peeperkorn Adjunct Directeur
Informatie aanvragen
Compilatievideo
Akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons cookiebeleid zoals beschreven in ons privacy statement. Je kunt cookies ook niet accepteren.