Met D&B terugkijken naar juni

Blog
jul. 13, 2016

Ken je dat? Je knippert drie keer met je ogen en de maand is weer voorbij! Hier bij D&B is dat niet anders. Er gebeurt zo-veel! Wanneer de één een concept presenteert is de ander alweer bezig met de productie van een gaaf event en wanneer de ander nadenkt over de D&B Rosé is de één alweer op pad voor een kennismakingsgesprek. Daarom willen we nu eens even stil staan bij al het moois wat we doen in plaats van er keihard voorbij rennen met een blik op oneindig...

Al dat moois in juni

Het is ondertussen juli. Het jaar is bijna voor de helft voorbij en juni is een mooie maand om op terug te kijken. Met bijzondere concepten, gewonnen en verloren pitches en maar liefst 15 evenementen waaronder ons eigen klantevent D&B Rosé. Wanneer we dit hebben gedaan vraag je je af? In een andere tijdzone! Zoals Femke (creatief directeur bij D&B) altijd zegt.

En de diversiteit is eigenlijk het mooiste van ons vak. Aanvragen van bouwbedrijven en vermogensbeheerders, meedenken met een groentezaadbedrijf en overheidsinstellingen, concepten voor ICT bedrijven, verzekeraars, advocatenbureaus en evenementen voor verenigingen, financiële dienstverleners of een organisatieadviesbureau. Het gaat alle kanten op en daar genieten we van.

Concepten om trots op te zijn

Elke dag verzinnen we weer bijzondere, verrassende maar vooral passende concepten voor onze klanten. In juni mochten we 9 keer bij één van onze klanten op bezoek om een mooi plan te presenteren en kregen we alweer 14 nieuwe vragen voor een nieuw concept.

Een congres met een festivalrandje

Zo hebben we op de eerste dag van de maand juni een mooi event concept voor een HR Solution provider mogen presenteren dat ondertussen al met veel enthousiasme wordt geproduceerd. In het concept geven we een nieuwe twist aan een jaarlijks klantevent waarbij we ons vooral hebben geconcentreerd op een verrassend en vernieuwend idee. We combineren de inhoudelijke content met een innovatieve festival-sfeer om zo het event passend te maken bij de ontwikkelingen van het bedrijf. Natuurlijk kunnen we niet teveel verklappen want het event moet nog plaatsvinden en juist het verschil met vorig jaar moet de gasten gaan verrassen!

De heartbeats van Pop Vriend Seeds

Ook deze afgelopen maand kregen we de ‘go’ voor een mooi co-creatietraject voor het 60-jarig jubileum van groentezaadbedrijf Pop Vriend Seeds. Het MT van Pop Vriend Seeds wil het jubileum aangrijpen om niet alleen het 60-jarig bestaan te vieren, maar ook om de heartbeats (de waarden) van het familiebedrijf extra onder de aandacht te brengen. Binnen het thema ‘Feel the Beat’ gaan we de komende tijd aan de slag met een intern medewerkerstraject om de heartbeats te laten leven én beleven. In juni werd een klankbordgroep van enthousiaste POP Vriend ambassadeurs (de POP groep) opgericht en met een heartbeat-survey en heartbeat-sessies zorgen we ervoor dat alle medewerkers aan het einde van het jaar de heartbeats van binnen en buiten kennen. Een zomerse barbecue half juli geldt als kick-off van het jubileumjaar gevolgd door enkele andere bijzondere momenten later in het jaar. Maar daarover de volgende keer meer!

Events om van te smullen

Onze projectmanagers waren bijna 20 dagen op pad om mooie events neer te zetten: van een relatie-event voor Turner, een gezellige dag voor familie en vrienden voor DLA Piper, een kenniscongres voor NanoNext, een musical van en voor de medewerkers van CED tot een festival voor medewerkers van Nuon. En nog zoveel meer daar tussen in…

Ricoh Work.Live

De grootste open werkplek van Nederland. En dat hebben we geweten, vraag maar aan collega Sandra… Meer dan een week heeft ze gebuffeld, gezweet, gelachen en ultiem samengewerkt met onze klant en leveranciers om de 6500 m2 kale ruimte in Rosmalen om te toveren tot de Open WorkSpace die Ricoh al maanden voor ogen had. En na die week opbouwen volgde dan ook een succesvol event. Een niet terug te herkennen ruimte vol met fijne werkplekken, Ricoh producten, mooie cateringpleinen en meer dan 100m2 aan artwork en meer dan 500 m standbouwwand. Het was ongetwijfeld zwaar voor Sandra en haar tijdelijke collega’s van Ricoh maar wij kunnen niet anders zeggen dan dat we er uitermate trots op zijn! Wil je graag meer lezen over Ricoh Work.Live? Lees dan de Ricoh Case.

Seminar onder de blauwe hemel

In de blog 5 x met D&B op pad kon je lezen dat Lisanne een wel heel bijzondere locatie ontdekte voor haar event. Ze organiseerde op 14 juni een informatieve bijeenkomst voor een financiële instelling midden in de weilanden in Zeewolde. De kas van ‘de Beleving’ werd een middag omgetoverd tot congresruimte. Juist de tegenstelling van de zakelijke doelgroep en onderwerpen met de open, lichte kas gaven dit event een bijzonder tintje. Denk aan strakke pakken tussen rood-wit geruite kleedjes met industriële houten met stalen inrichting. En tot in de details betrokken, met voor iedere gast een handgeschreven persoonlijk kaartje aan de goody bag.

VM-jaarcongres, dit jaar het tweedaagse DNA-jaarcongres

Vorig jaar waren we met een bescheiden maar mooie roze stand, aanwezig bij het VM Jaarcongres. Hét congres voor directeuren, voorzitters, secretarissen, (branche- en verenigings)managers van landelijke verenigingen en branche- en beroepsorganisaties. Dit jaar werd het congres uitgebreid naar een tweedaags event met een nieuwe naam, het DNA-jaarcongres. Ook de samenwerking met D&B werd uitgebreid. Onze collega’s Paul en Sabine ontvingen niet alleen mensen op hun stand als ware dokters voor een ‘event consult’. Maar hielden ook een inspirerende workshop over de ‘Kracht van Events’ waarbij de focus lag op het inspireren en verkrijgen van meer leden voor je vereniging door het inzetten van events.

Inmiddels zijn alle D&B’ers alweer hard aan de slag voor de komende events, concepten en presentaties. Nog een paar klantbezoeken en concepten die voor de vakanties gepresenteerd worden en morgen is het laatste event voor de zomervakantie. Daarna staat alweer zoveel moois te wachten, wij hebben er zin in!

Share:
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000
Voor aanvragen mailen naar: sales@db-eventmarketing.nl
Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management