5x op pad met D&B

blog
apr. 16, 2018

Met inmiddels zevenentwintig D&B'ers is het een drukte van jewelste in het Eventhuis aan de haven van Muiden. Iedereen kijkt dan ook met smart uit naar de verhuizing naar ons nieuwe pand. Intussen gaan alle gave events gewoon door en valt er van alles te beleven in ons mooie eventvak. Van locatiebezoeken tot workshops en van brainstormsessies tot productiemeetings, iedere dag is weer anders!

Graag delen wij een paar van die momenten met jullie.

#1 DE BAK IN?

Adjunct-Directeur Lennart bezocht een potentiële eventlocatie, maar niet zomaar een. Het oog is gevallen op een, wellicht wat ongewone, locatie: de Bijlmer Bajes. Van 1978 tot 2016 fungeerde de Bijlmer Bajes als gevangenis en huis van bewaring. Op dit moment staat de locatie zo goed als leeg, geschikt voor een tof inspiratie event voor één van onze klanten waar we al jaren voor mogen werken! Anders dan anders is het zeker: ‘als je hier op de luchtplaats, maar ook langs de cellen loopt, krijg je het gevoel dat je in een film beland bent, het maakt veel indruk!’

#2 SCHILDERKUNST?

Het weekend na Koningsdag gaat het gebeuren. Dan zal D&B zich vestigen dicht bij het Hilversumse Media Park. Na 15 jaar in het dierbare Muiden is dat een behoorlijke operatie. Zeker voor al die mensen die hier al jarenlang werken, heeeel veel geschiedenis verzameld hebben en moeilijk kunnen loslaten…. We zijn intussen dus al begonnen met opruimen en inpakken in Muiden. En in Hilversum zijn de schilders, tapijtleggers, elektriciens en meubilair leveranciers al van start gegaan met het onder handen nemen van het nieuwe pand. Maar blijft alles wit of wordt het toch helemaal roze….? To be continued..

#3 DE PUNTJES OP DE I

April is een drukke maand met veel bijzondere events. De komende weken staan in het teken van de, oh zo belangrijke, puntjes op de i voor de verschillende producties. Voor één van deze events vond, onder leiding van Operationeel Manager Josine, een productiemeeting plaats in het Nieuwe Luxor Theater te Rotterdam. Samen met alle toeleveranciers en de opdrachtgever wordt alles nog één keer doorgenomen, van laden & lossen, aankleding en inzet cateringpersoneel, tot inhoud podiumprogramma. Aan elk detail wordt gedacht, niets wordt aan het toeval overgelaten!

#4 KALENDER DENKEN?

D&B heeft ook een speciaal programma samengesteld voor (potentiële) opdrachtgevers waarin zij worden meegenomen in hoe events een boost kunnen geven aan de (marketing) strategie. Zo gaf Creatief Strateeg Femke een masterclass gericht op ‘de kracht van de eventcampagne’. In circa 2 uur hebben de deelnemers kunnen proeven van de D&B ‘kalendermethode’ en concrete tips en tricks ontvangen voor een eigen eventcampagne.

“Ik heb geleerd hoe ik een event ook na afloop succesvol kan laten zijn, en hoe ik de signature van de organisatie kan doorvoeren in de organisatie van events”.

Wil je ook een keer deelnemen aan zo’n D&B Masterclass, stuur dan een mailtje aan Marion via marion@db-eventmarketing.nl.

#5 KEEP ON LEARNING

Een keer per maand is het bij D&B tijd voor de D&B Academy, onze eigen interne opleiding. In maart was deze gericht op Strategie en Cultuurwaarden. Tijdens deze sessie heeft het gehele team zich verdiept in de drijfveren en identiteit van D&B, door het invullen van het ‘brand heart’! Na een gezamenlijke start met theorie en nieuwe inzichten, was het tijd om in groepjes aan de slag te gaan. Hierbij werden persoonlijke drijfveren vergeleken met de bedrijfsdrijfveren en ingevuld in de ‘D&B trinity’. Wat dit dan precies tot gevolg heeft voor D&B als merk? Dat merk je vanzelf….

Tot zover weer een inkijkje in de wereld van D&B. Tot snel!
Team D&B

Share:
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000
Voor aanvragen mailen naar: sales@db-eventmarketing.nl
Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management