Terugblik op 2014, een uitdagende reis

blog
Door: Pieter Bas Boertje
dec. 30, 2014

2014, het was me het jaartje wel. Een jaar waarin we als D&B team het meest hebben geleerd in onze 31 jarige geschiedenis. Tenminste, zo heb ik het persoonlijk ervaren. Iedere jaar denk je weer: het kan echt niet meer sneller, harder, beter, gekker, ingewikkelder en verrassender. Nou, dat kan dus wel. Bij Dechesne & Boertje leef je meerdere levens tegelijk.

Veranderen

Op 7 januari zijn we begonnen aan een uitdagende reis. Als merk, als bureau, als team én als individu. Als merk en bureau zijn we begonnen aan een aantal veranderingen.

D&B werd in 2014 31 jaar oud. En dat is een moment in het mensenleven dat je gaat nadenken over hoe het verder moet. Hoe blijven we als merk in de kopgroep. Waarmee blijven we ons onderscheiden. Wat wordt de vernieuwde focus. Dat is niet makkelijk als de maatschappij om je heen zo snel verandert. Dat doet je soms twijfelen over keuzes.
Intussen ontstaat er een duidelijke route. En een bestemming die er heel aantrekkelijk uitziet. Met succesvolle producten, nieuwe ondernemersinitiatieven, verrassende communicatie en een retegoed team.

Op deze reis nemen we heel zorgvuldig beslissingen. We tasten af wat werkt en niet werkt. En gaan door met dingen die succesvol uitwerken. Zo ontstaat er een nieuwe richting. In een tijd waarin de toekomst zo onzeker is, is dat de beste weg. En daarbij is de quote van Darwin een mooie leidraad: 'Het zijn niet de grootste en de sterkste of de meest intelligente organisaties die overleven, maar diegenen die zich het best aanpassen aan de nieuwe omstandigheden en veranderingen'.

Die reis het afgelopen jaar heeft iets met ieder van ons team gedaan. Ik heb ieder teamlid een enorme stap zien maken. Ieder op zijn of haar eigen manier.
En daarbij wil ik graag één van onze projectmanagers als voorbeeld nemen. Ik zie haar nog een dik jaar terug zichzelf afvragen of dit haar vak wel was. Totdat ze in het voorjaar haar vuist op tafel sloeg en de verantwoordelijkheid nam om er iets van te maken. Nu is zij iemand die haar eigen weg heeft gekozen. Hoe ze projectmanager wil zijn, op de manier die het beste past bij haar persoonlijkheid. Daarmee verrast ze nu iedere keer haar opdrachtgevers én ons als team. Diezelfde stap zie ik het hele team maken. Hier staat een team met zoveel potentie. Potentie om nog veel verder door te groeien.
Groeien doet pijn. Niet voor niets heet dat bekende boekje 'oei ik groei'. Daar zitten wij middenin. We zitten op de goede weg. In de U (zie mijn eerdere blog 'Theorie U') zitten we In de rechter poot omhoog.

Er is het afgelopen jaar snoeihard gewerkt door ons team. Aan talloze concepten en producties, die iedere keer weer beter, sneller, verrassender en out-of-the-box moesten.
Ik heb een enorm respect voor dit team. Hoe zij zich inzetten voor D&B en hoe ze samen als team functioneren. Maar met name ook hoe ze het lef en het doorzettingsvermogen hebben om zichzelf iedere keer weer te verbeteren.

Er is heel veel gebeurd het afgelopen jaar. We hebben niet alleen een kleine 70 producties geproduceerd, maar ook nog eens ons magazine Raak, producten als de Jubileumkalender, de Branchebooster, de Eventconsultancy en de Cultuurbooster en relatie-events als D&B Rosé en Summercourse. FutureProof (de co-productie met Adjiedj Bakas) is afgetrapt en 'De Vonk' is in de maak.
Én we zijn nu 'social'. We zitten op facebook, twitter, pinterest, youtube en linkedin met pink books en white blogs. Ondanks (of misschien wel dankzij?) onze 31-jarige leeftijd gaan we volop mee in de nieuwe wereld.

Kortom, in dit D&B Eventhuis staat een heel ander team dan begin dit jaar. Onze nieuwe teamfoto op de website laat dat zien. Van lief naar meer lef. Van bescheiden naar meer trots. En van kritisch op elkaar naar vertrouwen in elkaar.
Van een bureau dat bedrijven ondersteunt, naar een bureau dat bedrijven 'boost'. Boost in hun events en boost in hun ambities.

Mooiste vak van de wereld

We hebben een prachtig eventvak. Wij nemen iets heel fragiels weg bij onze relaties. Ze besteden hun persoonlijke contact met hun medewerkers en relaties, op een cruciaal moment, aan ons uit. Een moment dat we niet naast de paal mogen schieten.

Dat maakt het zo'n spannend vak en vaak ook zo moeilijk. Maar dat maakt het ook zo'n interessant en verslavend vak. De kracht van Dechesne & Boertje? Het persoonlijke, de betrokkenheid, de liefde voor het eventvak, het beste van onszelf willen geven. Wij gaan voor de mens in plaats van de middelen.

Ik kijk uit naar 2015. Ik kijk uit naar al die succesmomenten van ons team. Én ik kijk uit naar al die mooie producties voor al die trouwe relaties waarvan er velen al jaren 'bij ons' zijn.

Namens het D&B team wens ik jullie allen een prachtig 2015 toe!

Share:
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000
Voor aanvragen mailen naar: sales@db-eventmarketing.nl
Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management