Download
Whitepaper
Goed bezig! Je bent nog één stap verwijderd van een shot verse tips en gerijpte inzichten. We zijn nieuwsgierig naar jou, vul je daarom even onderstaande gegevens in? Alvast veel leesplezier!
X sluit

Case

Amsterdam City Swim

Online fondsenwervings-event

Dit jaar was D&B Eventmarketing voor het eerst betrokken bij de organisatie van het jaarlijkse fondsenwervingsevenement de Amsterdam City Swim. Door corona viel dat plan figuurlijk in het water. Terug bij de tekentafel ontstond er een nieuw, online concept, om ondanks de anderhalvemetereconomie tóch geld te kunnen inzamelen voor Stichting ALS. De eerste fondsenwervende online quizshow van Nederland was een feit!
 

15 bekende Nederlanders 100+ veilingitems Duizenden kijkers € 256.053,- opgehaald
Compleet nieuw concept Vergunningsaanvragen van veertig pagina’s, inschrijving voor de 3.000 zwemmers nèt geopend en in onderhandeling met sponsoren en leveranciers; volop zaten we in de productie toen in maart COVID-19 ons land bereikte. Mogen we in september wel of niet bij elkaar komen? Welke kant gaat het op met het virus? Kunnen we de veiligheid van de deelnemers en bezoekers - waaronder veel ALS patiënten - waarborgen? Al gauw moesten we de moeilijk beslissing nemen om het fondsenwervingsevenement op 6 september, in en rondom de Amsterdamse grachten, af te gelasten.
Primeur in goede-doelen-land Interactieve online quizshow als fondsenwerving
ALS we het leven vieren Samen met de drie organisatoren NLMuziek.nl, Stichting ALS Nederland en Amsterdam City Swim, staken we de koppen bij elkaar en zo ontstond het idee voor de interactieve online quiz ALS we het leven vieren. Een compleet nieuw concept, zowel voor de eventmanagers, als in goede-doelen-land. Door alle omstandigheden waren mensen, organisaties en bedrijven extra bereid om te helpen en de quiz groeide al snel uit tot een ware TV-productie. Ongelooflijk veel bekende artiesten haakten aan. Ook werden er waardevolle items voor de loterij verzameld.
Bekend en onbekend Nederland Samen in actie voor ALS
Tóch nog geld voor Stichting ALS Het betrokken publiek zamelde geld in door acties te organiseren en werd tijdens de live-uitzending in het zonnetje gezet door presentatrice Natasja Froger. Beau van Erven Dorens en Jan Joost van Gangelen presenteerden de quiz en de loterij en riepen de duizenden kijkers op om te doneren. Diverse muzikanten, waaronder O’G3NE, Edsilia Rombley en Emma Heesters gaven de mensen thuis een boost met lekkere mee(z/sw)ingers. Extra bijzonder was het moment waarop Thomas Acda, René Froger, Candy Dulfer en Adje Vandenberg het swingende ‘Vier het leven’ lieten horen. Inhoud, energie en interactie vonden elkaar tijdens deze wervelende TV-show die maar liefst € 256.053,- opbracht voor Stichting ALS.
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000 Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management
Akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons cookiebeleid zoals beschreven in ons privacy statement. Je kunt cookies ook niet accepteren.