Bekijk whitepaper
Download
Whitepaper Online events
Goed bezig! Je bent nog één stap verwijderd van een shot verse tips en gerijpte inzichten. We zijn nieuwsgierig naar jou, vul je daarom even onderstaande gegevens in? Alvast veel leesplezier!
X sluit

Case

Lely

Online internationale innovatie-meetings

Lely is een van de meeste innovatieve familiebedrijven van Nederland en liet dit jaar zien dat die vernieuwingskracht niet alleen in haar producten schuilt. In krap drie maanden tijd bouwde ze vanwege COVID-19 samen met D&B Eventmarketing de plannen voor haar fysieke interne en relatie-evenement om tot online only. Geen live gasten, wel duizenden minuten kijktijd. Een gedurfde onderneming, die nog beter uit de verf kwam dan geschetst op de tekentafel.

> 5.000 kijkers 5 continenten 8 talen 14 tijdzones
Lely Future Farm Days Lely Nederland heeft als doel het leven van veehouders gemakkelijker te maken met innovatieve oplossingen. Het familiebedrijf heeft daarin een voortrekkersrol. Twee jaar geleden introduceerde ze de Lely Future Farm Days; internationale innovatiemeetings waarin duizenden relaties en medewerkers met meer dan 25 nationaliteiten meegenomen worden in de toekomstvisie van Lely. De plannen voor de tweede editie in juni 2020 waren al helemaal rond. Toen kwam corona.
300 koeien Als enige LIVE publiek
We create the future Lely wilde haar Future Farm Days graag door laten gaan, maar zo gezegd is nog niet zomaar gedaan. De bestaande plannen ombuigen naar een online variant bleek niet haalbaar, dus gingen we terug naar de tekentafel. Daar werd een ijzersterk online concept geschetst, bestaande uit plenaire shows, break-out sessies en natuurlijk een waanzinnige afsluiting. Met een koeienstal als studio voelden de Lely-medewerkers zich op hun plek en konden nieuwe producten direct in de praktijk worden gedemonstreerd. Het thema, we create the future, kreeg door dit innovatieve eventconcept zowel letterlijk als figuurlijk vorm.
364.353 minuten kijktijd Smaakt naar meer
Een blik in de toekomst Naast de 3.400 genodigden voor de afgelaste LIVE Future Farm Days in Maassluis, konden door dit online only event ook honderden collega’s van Lely Centers over de hele wereld meekijken. Dat leverde in vijf dagen tijd ruim 365.000 minuten (bijna driekwart jaar!) kijktijd op in 8 talen en 14 tijdzones. Een uitdagende productie waar zowel Lely als D&B Eventmarketing én de verschillende leveranciers ook enorm veel van hebben geleerd. Dat we onze plannen méér dan hebben waargemaakt bleek wel uit de enthousiaste reacties van relaties en medewerkers. We schreven daarom een online event toolkit voor de tientallen internationale Lely Centers, zodat Lely het online succes eenvoudig en gestroomlijnd kan voortzetten. En in 2022? Dan profiteren we hopelijk van the best of both worlds.
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000 Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management
Akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons cookiebeleid zoals beschreven in ons privacy statement. Je kunt cookies ook niet accepteren.