CASE

Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie

175-jarig jubileum

De Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie bestaat 175 jaar. Tijdens dit jaar begeleidt D&B Eventmarketing hen met de D&B Jubileumbooster, een adviestraject om meer uit het jubileum te halen. D&B zet de ‘booster’ vaak in om het jubileum niet alleen als mijlpaal te zien, maar met name als aanjager voor ambities en veranderingen, zodat de organisatie na het jubileumjaar weer vol energie verder kan. KNB gebruikt alle communicatiemomenten in dit jubileumjaar om het beroep en de leden een boost te geven.
Hoogtepunt van het feestelijke jaar van KNB? Het jaarlijkse ledencongres, met eregast Koning Willem-Alexander.

1.100 deelnemers 1 jubileumboek 30 inspiratie-sessies
Een nieuwe insteek De eerste vrijdag van oktober staat jaarlijks in de agenda van de leden van de KNB. Vanwege de gelegenheid werd het format herzien en koos KNB voor een eigentijdse opzet: van wetenschappelijk congres naar inspiratiefestival. De leden konden naast vakinhoudelijke kennissessies ook workshops volgen over bijvoorbeeld ondernemerschap, mindfulness en merkbeleving. Bijna 94% van de deelnemers bevestigde in de evaluatie dat de opzet enorm aanspreekt en voor herhaling vatbaar is.
44 KNB-medewerkers 20 Jubileumclub-leden
Binding met de leden KNB is een ledenorganisatie en faciliteert op deze dag ontmoetingen tussen de leden en inspirerende kennis door een veelzijdige programmering. Gezien het feestelijke karakter zijn de medewerkers van het KNB Bureau nauw betrokken bij de organisatie in het voortraject. Tijdens het event was meer dan driekwart van de Bureau-collega’s in een actieve rol aanwezig. Zij leidden workshops in en waren de hele bijeenkomst vraagbaak voor de leden. Daarnaast initieerden we een Jubileumclub, een groep enthousiaste leden die op verschillende momenten heeft meegedacht over de jaarinvulling en deze dag in het bijzonder. Zij waren naast het KNB bestuur, ambassadeurs van het jubileum.
Gemiddelde cijfer: 8,3
BOOST? Overall thema voor het jubileumjaar is 'Notaris, met recht het mooiste beroep'. Een dankbaar concept dat in alle initiatieven wordt doorgevoerd en natuurlijk ook in het jubileumevent en het jubileumboek. Tijdens het jubileumjaar wil KNB het beroep een boost geven en streefde naar een opkomst van 1.000 congresbezoekers en 600 feestgangers. Meer dan 60% van de leden gaf aan dat hun trots vergroot is door deze feestelijke dag en de opkomst is overschreden. We kunnen concluderen: 'Missie geslaagd!'
People on the job
Femke Ramaker Creatief Strateeg
Ilse Lubbers-Dalhuisen Senior Projectmanager
Informatie aanvragen
Akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons cookiebeleid zoals beschreven in ons privacy statement. Je kunt cookies ook niet accepteren.