5x met D&B op pad

Blog
mei 26, 2016

Als eventmarketingbureau met negentien medewerkers hebben we een overvolle agenda. De werkplekken zijn bijna nooit allemaal tegelijkertijd bezet. Het is een dagelijks komen en gaan van collega's die op afspraak gaan. Van intakegesprekken tot brainstorms, van locatiebezoeken tot productiebesprekingen, van tastings tot presentaties en van opbouwdagen tot uitvoermomenten. Never a dull moment bij D&B!

Bij D&B Eventmarketing delen we graag, vandaar dat we periodiek een kijkje in onze eventkeuken geven. Lees en zie met eigen ogen wat ons werk zo leuk maakt.

#1 Een kijkje in de keuken

De komende weken hebben we veel uitvoeringen van onze events. Na een goed geschreven concept, het zoeken van de beste leveranciers en het samenstellen van het draaiboek… is het tijd voor het checken van alle disciplines. En daar hoort ook de catering bij. Projectmanager Sandra ging met Adjunct-Directeur Lennart op pad voor een tasting. En wat voor één! Sandra: “Voor dit event hebben we de samenwerking opgezocht met Hutten Catering. Dat is een uitstekende match, want het past perfect bij de uitgangspunten en doelstellingen van onze opdrachtgever. En hoe bijzonder: bij Hutten Catering geen tasting in een standaard ruimte, maar écht in de keuken. Tussen de koks waar de trots vanaf straalt. Dit smaakt naar meer!”

#2 De vraag achter de vraag

Dat we zulke geweldige producties mogen organiseren voor onze opdrachtgevers is natuurlijk helemaal geweldig. Maar een goede briefing is daarbij cruciaal. Het is daarom dat we altijd graag bij een opdrachtgever langs gaan, met zowel Sales- als Creatie collega’s. Door ‘de vraag achter de vraag’ te stellen komen we bij de kern. Wat is de doelstelling en wat is de wens? Met welk gevoel moet de gast de deur uitlopen en wat wil je met het event écht bereiken? Niet alleen omdat we heel nieuwsgierig zijn, maar omdat we pas dan die perfecte vertaalslag kunnen maken naar live communicatie: een verhaal met impact. Een verhaal dat je bijblijft. Commercieel Manager Sabine: “We hadden er zoals je ziet duidelijk zin in. Dit is voor mij één van de leukste momenten van mijn werk. De klant telefonisch kunnen overtuigen van onze meerwaarde en nu op afspraak gaan om ze écht te helpen bij het behalen van hun doelstelling. En als de Creatie collega’s meegaan is het helemaal feest. Als we daar zitten dan hoor je hun hersenen bijna letterlijk kraken met creatieve ideeën.”

#3 Het nuttige met het aangename…

Lisanne heeft het maar zwaar bij ons op kantoor…. Net een maand bij ons werkzaam en nu al naar een tasting ‘moeten’ met de opdrachtgever. Of zoals zij het zegt: “het nuttige met het aangename verenigen.” En groot gelijk heeft ze, want voor een renovatie-event willen we alles tot in detail getest, getoetst en geproefd hebben. Wij denken dat ze nog een second opinion tasting wil bij de draaiboekbespreking…. Sterkte Lisanne!

#4 Het verhaal van…

Op dit moment zijn we druk bezig met de laatste voorbereidingen voor een bijzonder jubileumfeest voor zo’n 1.000 ‘vak-idioten’; de echte uitvinders en vernieuwers van hun branche. Aan ons om hét verhaal over te brengen. En wie kun je dat beter laten vertellen dan de medewerkers zelf ? Volgende week nemen we de gasten mee in een 60 minuten durende musicalshow waarin ‘het verhaal van…’ wordt verteld. Trainee Laura is hartstikke trots dat ze deze show mag begeleiden. Ze zei tijdens één van de repetities: “Het is zo’n enorme kick om medewerkers uit alle afdelingen van het bedrijf bij elkaar te brengen. In het begin een beetje schuchter, maar al snel blijkt dat in ieder een volleerd zanger, muzikant, decorbouwer of stagehand schuilgaat. Ik weet zeker dat de gasten straks met kippenvel in de zaal zitten. En ik ook, vanuit de coulissen, om iedereen nog eens extra aan te moedigen.”

#5 Waar de wind waait…

Of we een unieke locatie over renewable energy kunnen verzorgen voor onze opdrachtgever. Maar natuurlijk! Projectmanager Lisanne sprong in de auto en ging op pad door het Zeewolder landschap. Lisanne: “Het plan was een locatiebezoek te doen bij enkele windmolens om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor een transparante tent. Op Google Maps zag ik ergens een boerderij, dus ik heb mijn stoute laarzen, ehh hakjes, aangetrokken en ben bij de boer langs geweest. Blijkt die gewoon een glazen kas te hebben precies onder de voet van een windmolen. Die we als uitzondering ook nog eens mogen gebruiken. Echt heel gaaf!” De foto van de kas houden we nog even geheim; een verslag van dit event volgt later.

Share:
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000
Voor aanvragen mailen naar: sales@db-eventmarketing.nl
Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management