CED zet bewust de kracht van events in tijdens jubileumjaar

Blog
Door: Barbara van Baarsel
jun 14, 2016

Martine Langerak: 'D&B vulde onze ideeën aan en samen ontwikkelden we het thema van het jubileumjaar'.

Een internationale schadespecialist met maar liefst 45 jaar bestaansrecht op Hollandse bodem heeft reden genoeg om het jubileum feestelijk te vieren. Toch greep CED het jubileumjaar aan voor meerdere ambities. ‘We wilden direct ook onze nieuwe merkstrategie doorvoeren; van een multibrand naar een monobrand. Dat heeft een aantal consequenties voor onze labels en de structuur van het bedrijf,’ zo licht Martine Langerak, manager PR en Communicatie, toe. Inherent aan die vernieuwde strategie is ook een frisse huisstijl ontwikkeld die dit jaar tijdens verschillende live communicatie-momenten wordt meegenomen. Met een sneak preview natuurlijk voor de medewerkers. ‘En daarbij vonden we het nodig onze medewerkers veel dank te betuigen. Uiteindelijk zijn zij degenen die elke dag gedupeerden en slachtoffers helpen tijdens zeer vervelende situaties in hun leven.’ Het jubileum is op deze manier aangegrepen als aanleiding om meerdere doelstellingen te realiseren.

Helden

Ongeveer een half jaar geleden viel na een pitch de keuze van CED op D&B Eventmarketing. Mede omdat D&B als geen ander het jubileum als een springplank inzet voor andere (lange termijn) strategieën. ‘Maar ook omdat het enthousiaste team van D&B onze ideeën goed aanvulde en het overkoepelende thema ‘Helden’ presenteerde. Juist met deze ‘paraplu’ kwam alles op zijn plaats. Hiermee konden we iedereen bedanken en hen meenemen in de veranderingen waar we mee te maken hebben. We doen het tenslotte samen.’

Van flashmob naar musical

De nieuwjaarsborrel in januari gold direct als de kick-off van het jubileumjaar, met als eerste ‘act’ een indrukwekkende flashmob. Ongeveer twintig CED-medewerkers wisten hiermee iedereen te verrassen. Vanaf dat moment werkte een aantal CED’ers -van elk van de acht vestigingen in het land is een afgevaardigde ambassadeur en tevens lid van het organisatieteam- achter de schermen om naar het personeelsfeest slash de eigen CED-musical van 4 juni toe te werken.

Tot de kern in het script

D&B ontwikkelde een script, samen met een professionele regisseur, dat helemaal gericht was op ‘verandering’. Martine: ‘Het is een behoorlijk verhaal wat we wilden vertellen en waar we onze mensen in mee wilden nemen. Het script is dan ook voortreffelijk geschreven, het is waanzinnig knap om tot de kern te komen in een aantal scènes en dat samen met mensen die niet dagelijks op de planken te vinden zijn. Het voortraject was intensief en vooral erg leuk!’

 

Complimenten en verwennen!

Alle inzet werd beloond met een geslaagde musical, waarin eigen medewerkers aan het einde ervan als helden op het podium van Chassé Theater stonden en elkaar euforisch om de hals vielen. Er volgde een minutenlange staande ovatie van hun collega’s waarna de avond vervolgde in een groot en swingend personeelsfeest. ‘Ook dat klopte van A tot Z. Iedereen werd welkom geheten door ‘complimentmeisjes’, we gaven een sneak preview van de nieuwe huisstijl, die in november extern gepresenteerd zal worden, en er was een heuse verwenboulevard met een barbier, handmassages, een schoenenpoetser en make-up artists. De ambassadeurs die in het kernteam hebben meegedacht en meegewerkt werden op deze avond ook in het zonnetje gezet en speelden een belangrijke rol.’

 

Tijdslijn met meerdere highlights

‘Het thema Helden komt bij elke (live) communicatie uiting weer tot zijn recht tijdens dit feestelijke en enerverende jaar van CED. Zowel in het speciaal ontwikkelde online magazine als de event-app. Maar ook tijdens de barbecue die deze zomer nog plaatsvindt en het Kerstontbijt. We nemen iedereen mee in het nieuwe merk: waarom we dit doen, hoe we het doen, wat er gaat veranderen en wat we van hen verwachten. Zo voelt iedereen zich onderdeel van de nieuwe merkstrategie en dragen ze het zelf ook graag uit.’

De sneeuwbal begint te rollen

En dat is precies de kracht van live communicatie, zo meent Martine. ‘We maken altijd een communicatiekalender op basis van in- en externe events. Om een boodschap over te kunnen brengen is live contact het ultieme middel, is onze stellige overtuiging. Het is krachtiger dan een mailing of een printuitgave en bovendien kun je voor beleving zorgen waardoor een boodschap veel beter beklijft. Het zet mensen in beweging en geeft hen een boost. D&B heeft de expertise hierin en heeft voor ons de jubileumsaus zoveel mogelijk uitgenut en over de verschillende momenten heen gegoten, waardoor de sneeuwbal nu begint te rollen…’.

Share:

Social media

Akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons cookiebeleid zoals beschreven in ons privacy statement. Je kunt cookies ook niet accepteren.