7 bloopers uit de oude doos

Blog
Door: Lennart Peeperkorn
jun. 21, 2016

Een tijdje terug vertelde Marion in de blog 'Vijftien jaar bij D&B, wat maak je mee' haar zes grappigste D&B-momenten. Dit artikel werd massaal gelezen en daarom trakteren we jullie wederom op een artikel waarbij we met een D&B-er terugblikken.

Deze keer neemt Lennart Peeperkorn, Adjunct-Directeur van D&B, ons mee terug in de tijd. Hij werkt alweer ruim vijftien jaar bij D&B Eventmarketing en heeft vele mooie en bijzondere eventproducties meegemaakt. Events vol memorabele momenten. En zoals je je vast wel kunt voorstellen gaat er soms weleens wat mis... We delen 7 bloopers uit de oude doos.

#1 Omkopen van de Franse politie

Voor onze events reizen we heel Nederland af en ook steken we vaak de landgrenzen over en daar gaat het er niet altijd zo aan toe als bij ons. Zoals in Frankrijk waar de politie langs kwam op een event. Lennart legt uit: ‘het ging om een privé-event bij iemand thuis op het landgoed. Van tevoren hadden we netjes bij alle buurgenoten brieven in de bus gedaan dat er een feestje werd gegeven en er eventueel wat muzikale overlast kon zijn. Tijdens het hoogtepunt van het event, een spectaculair optreden van The Trammps, kregen we onverwacht bezoek van de Franse politie, die niet zo vriendelijk is als wij gewend zijn in Nederland.

Ik beloofde de beste mannen in kwestie om de bas van het geluid lager te zetten, maar in plaats daarvan heb ik mij vijf minuten achter een boom verstopt. Toen ik terugkwam waren ze al iets minder moeilijk, maar nog steeds waren ze niet optimaal tevreden. Op zich logisch, want er was ook niks veranderd. Ik heb toen het risico genomen en gevraagd van welk politiebureau zij waren en of het goed was dat we de volgende dag wel even langs zouden komen. De dag erna hebben we twee goede dozen wijn afgeleverd en toen was alles opgelost.’

#2 Overstekend wild

Boten, fabrieken, kastelen, boomhutten, bioscopen, theaters of op eigen terrein. Er zijn vele locaties waar je een event kunt organiseren. Zo ook in de dierentuin, houd dan wel rekening met overstekend wild: ‘de aanrijdroute van de opbouw van het event was een tijd niet toegankelijk. Wat bleek: de giraffen moesten oversteken en namen daar nogal de tijd voor! Naast de lol die we erover hadden kregen we het ook wel een beetje benauwd vanwege de opbouwtijd.’
 

#3 Te dronken om op te treden

Ook in dit artikel weer een blooper met een bekende Nederlander in de hoofdrol, want menig personeelsevent wordt afgesloten met een grand finale waar de voetjes van de vloer gaan met een optreden van een slotartiest.
Lennart vertelt: ‘Tijdens een groot personeelsfeest voor meer dan duizend gasten overkwam ons het volgende: de geluidsman van een BN’er arriveerde en gaf aan dat de artiest ook onderweg was vanuit een ander feest. Het werd later en later en uiteindelijk bleek dat hij niet kwam opdagen. 
Een moment dat je je het liefste wilt verstoppen in de meterkast. Gelukkig kon de groep die voorafgaand geprogrammeerd stond langer doorspelen en hebben we een mooie set samengesteld om ervoor te zorgen dat het dak er alsnog af ging en dat lukte!
Die dag erna hoorden we op de radio dat meneer de artiest zo dronken was van het feest waar hij opgetreden had dat hij zijn volgende optreden vergeten was… Je kunt je natuurlijk wel voorstellen dat we hem daarna nooit meer hebben voorgesteld.’

#4 Hmmm pizza!

‘Een relatiedag voor één van onze vaste opdrachtgevers bestond uit een plenair programma, interactieve tafelsessies en een feestelijke afsluiting met een DJ, drankjes en pizza’s.
‘s Middags viel in de cateringruime één van de twee grote ovens uit en deze was ook niet meer aan de praat te krijgen. Al snel bleek dat we op zoek moesten gaan naar een aanvullende oplossing omdat de overgebleven oven nooit de capaciteit aan zou kunnen.
Wij hebben toen bij een lokale pizzeria pizza’s besteld en als gimmick de bezorgers met scooter en al de locatie in laten rijden. Zo kregen de gasten de pizza aan tafel bezorgd en dit sloot naadloos aan bij het bestaande cateringconcept waarbij de gasten zelf hun drankjes uit grote koelkasten mochten pakken.

#5 Kapotte geluidstafel & zakkende ballonnen

‘Een event wat ik nooit zal vergeten is een familiedag die we 12 jaar geleden organiseerden in een groot voetbalstadion. Het regende de hele dag en enkele minuten voordat de poorten open zouden gaan klonk er een luid gekraak door de geluidsinstallatie. Eén minuut later hoorde ik de geluidsman over de portofoon vragen: ‘heeft er ook iemand een föhn bij zich?’ Wat bleek: de tent van de techniek was gaan lekken en daardoor was de geluidsapparatuur beschadigd.
Snel gingen we op zoek naar een oplossing en uit de vrijwilligersruimte werd een amateurs geluidstafel uit de kast getrokken. De techniekman wist daar wel raad mee en ook de gasten hebben er niks van gemerkt.

Daarna was het volgende moment waarbij de regen weer roet in het eten gooide. Tijdens de openingsact werden ballonnen losgelaten. De trossen hingen al klaar aan de hekken, maar door de regen en al het vocht zakten alle ballonnen naar beneden. Wij hebben toen met het hele team alle ballonnen stuk voor stuk met handdoekjes staan afdrogen om ze weer bruikbaar te maken. Dit was even stressen, maar ook dit kwam uiteindelijk goed!’ 

#6 Sleutel kwijt

‘Bij een event in België vroeg ik de locatiemanager de voordeur te openen. Waarop na een paar minuten het antwoord kwam: ‘ik ben de sleutel kwijt!’. Over tien minuten zouden er ruim 2.000 gasten voor die deur staan en we hebben toen erg snel moeten schakelen door hen via een kleine nooddeur aan de zijkant naar binnen te begeleiden. Wel jammer van de gedecoreerde entree die we daar gemaakt hadden. De sleutel is nooit meer teruggevonden.’

#7 De kleine nuances

Een foutje zit soms in een kleine nuance: ‘een projectmanager had DJ booth besteld, zich er niet van bewust dat dat de draaitafel en bijbehorende apparatuur is van de DJ en dat DJ Booth niet de naam van de DJ is. Nog jaren later heten vele DJ’s bij ons op kantoor DJ Booth!

Ook hebben we een keer eenzelfde voorval gehad met de inhuur van een vertaalcabine voor een groot congres. Deze was ook netjes besteld, alleen het regelen van de daadwerkelijke vertaler was vergeten. Een aanwezige projectmanager bleek zo flexibel en multi-inzetbaar dat zij uiteindelijk als nood-vertaler gefungeerd heeft.’   

Share:
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000
Voor aanvragen mailen naar: sales@db-eventmarketing.nl
Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management