LIVE events 'make the brain invest in your message'

Actueel
Door: D&B Eventmarketing
sep 7, 1980

We hebben goed nieuws! Voor ons als bureau, maar zeker ook voor jou als organisator of liefhebber van LIVE events. De resultaten van het neurowetenschappelijk onderzoek - dat D&B samen met vier andere eventpartners mogelijk heeft gemaakt - zijn bekend. De uitkomsten onderschrijven wat wij al jaren met onze onderbuik aanvoelen: fysieke LIVE events zijn vele malen krachtiger dan elk ander communicatiemiddel uit de MarCom-mix. Of zoals de wetenschappers het zo mooi zeggen: ‘LIVE events make the brain invest in your message’.

Met dit onderzoek is voor het eerst internationaal wetenschappelijk bewezen dat de investering in fysieke LIVE evenementen ook daadwerkelijk resultaat kan opleveren. Waar je bij andere vormen van communicatie de boodschap meerdere malen moet (ver)zenden kan een LIVE event direct al resultaat opleveren. Daarbij is het event een heel krachtig middel om de boodschap van het hoofd in het hart te krijgen. Van de ratio naar de emotie. 

Om de boodschap niet alleen van hoofd naar hart, maar ook in de handen te krijgen - en dus duurzame verandering te realiseren - zul je meer moeten doen. In dat geval is het event de aanjager van een campagne, waarbij de doelgroep op meerdere momenten (‘touchpoints’) geconfronteerd wordt met geplande communicatieprikkels. In die campagnekalender is online communicatie een betaalbaar en effectief middel om de boodschap van het event te versterken, zowel in de aanloop als na afloop.

Wil je meer lezen over het onderzoek, de resultaten en de impact voor de evenementenbranche? Download dan nu de Pink Paper over neuromarketing!

Share:
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000 Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management