Interview: Studio 21 voor tweede keer locatie voor spectaculair EY-event

Actueel
nov 3, 2022

Event Inspiration ging in gesprek met Eventmanager Jeroen Roozendaal over de samenwerking met Studio 21 voor EY Entrepreneur Of The Year Award. Je leest het interview hieronder. 

Studio 21 is een locatie die enig is in zijn soort. Wie kan zich niet het gigantische scherm voor de geest halen als die aan deze plek denkt? Wat zou jij doen als jij die tig-vierkante meters scherm beschikbaar hebt voor jouw event? D&B Eventmarketing wist er wel raad mee.Voor de tweede maal namen zij in opdracht van EY Nederland de creatie en uitvoer voor de finale van de EY Entrepreneur Of The Year Award voor haar rekening. In Studio 21! Wij vroegen Jeroen Roozendaal, eventmanager bij het eventbureau, hoe het event verliep en waarom het voor de tweede keer bij Studio 21 werd georganiseerd.

 

Wat behelst het Entrepreneur Of The Year-event precies?

“Elk jaar organiseert EY dit event met als doel inspirerende ondernemers in de spotlights te zetten. Dit jaar vond het voor de tweede maal in Studio 21 plaats. Zo’n 400 ondernemers in spe waren aanwezig en werden getrakteerd op een avond vol inspiratie over ondernemerschap, een voor de finalisten spannende uitreiking én een aansluitend walking dinner waarbij volop werd genetwerkt.”

 

Waarom werd voor de tweede maal voor Studio 21 gekozen?

“In 2020 zouden we al naar Studio 21 gaan, maar dat werd door corona een jaar uitgesteld. Vorig jaar kon het gelukkig wel doorgaan. De reden zit hem vooral omdat EY een locatie zocht waar je veel impact kan maken. Het enorme scherm en de grote hoeveelheid techniek bij Studio 21 maakt dat absoluut mogelijk. Wat dat betreft heeft het voor mij het gaafste decor in Nederland qua ‘plug & play’-locatie. Het beviel zo goed dat we het dit jaar, met een ander concept, nog eens over deden en daarmee de verwachtingen van zowel de opdrachtgever als de gasten toch weer overtroffen.”

EY_NicoAlsemgeest_2022_0307 

Je zegt ‘plug & play’, maar ik neem aan dat content bepalend is.

“Uiteraard. Maar de techniek is standaard aanwezig. Je kunt gebruik maken van wat basiscontent en dat met een eigen logo en wat titels aanpassen. Of je gaat, zoals wij deden, volledig los met een eigen creatie zodat je de gasten tijdens het event volledig in een unieke beleving kunt meenemen. Alles is mogelijk. Het ziet er aan de voorkant fantastisch uit, maar er hangt een complex systeem achter waarin je met diverse bestandsvormen en diverse videolagen aan de slag kan gaan. Gelukkig werd ons door de locatie geadviseerd een ‘inlaaddag’ in te plannen, zodat we goed konden testen of alle content goed overkwam op het scherm.”

 

En, was dat het geval?

“Absoluut. Maar het is altijd anders als je de content voor de eerste keer live ziet. Het scherm is nagenoeg helemaal rond en je wilt niet dat een gast in de zaal continu zijn hoofd moet draaien om de content achter hem te zien. Dus sommige content hebben we dubbel getoond, elk op de helft van het scherm. Dat soort dingen is goed om te testen en maakt dat je de opbouw en repetitie van het evenement nog strakker in gaat.”

Entrepreneur-of-the-year-award-Studio-21-foto-Nico-Alsemgeest7-1200x675

 

Wat vind je buiten de techniek in de Studio van de locatie?

“De Studio is echt impressive, zeker als je ziet hoeveel licht er in het dak hangt. In dat opzicht komt de Foyer wat standaard over. Maar hang je gave banners in de frames, schijn je wat gobo’s op de muren en kleed je het verder aan met mooie bloemwerken en decoratie, dan maak je ook deze ruimte al snel erg sfeervol. Sowieso wordt het hele Media Park aangepakt waardoor je al vanaf het ontvangst in een meer bruisende omgeving bent. Vanaf de parkeerplaats kan je het grote scherm boven de ingang al zien. Dat is gaaf. Ook de gang vanaf de entree naar de Foyer is onder handen genomen door deze zwart te verven en te voorzien van strakke led-strips. Al met al is het echt een mooie locatie.”

 

Hoe was de samenwerking met Studio 21?

“De locatie heeft een heel klein team dat super benaderbaar is en graag met je meedenkt. Daarnaast werkten we voor de tweede keer met producer Eveline; super fijn, want daardoor hoef je niet alles opnieuw met iemand door te nemen. Ook Mickel, de studiochef, denkt graag in oplossingen. Wat dat betreft voel je gewoon dat het hele team het beste uit de productie wil halen.”

 

Heeft het team je tijdens de voorbereidingen of uitvoer ergens mee verrast?

“Er was miscommunicatie tussen ons en de locatie waardoor een deel van de banners niet besteld was. Daar kwamen we in de ochtend van de uitvoer achter. Meteen klom het team in de telefoon en kwamen ze met een oplossing. Binnen een paar uur hingen er gigantisch gedrukte foamboarden. Dat was echt heel fijn. En gasten hebben het verschil niet gezien. Daarnaast zijn ze heel persoonlijk. Er ligt altijd wat lekkers klaar in het productiekantoor en de crewcatering is super goed geregeld. Het feit dat de locatie als een theater is opgebouwd zorgt ook voor een grote artiestenfoyer. Het heeft echt iets als je daar met zijn allen voor het event samen gaat eten. Dat familiegevoel neem je mee tijdens de uitvoer en zorgt voor een nog betere samenwerking.”

EY_NicoAlsemgeest_2022_0362

Kortom, je komt weer terug bij Studio 21?

“Jazeker, want wij houden van conceptmatige events. Alles in Studio 21 schreeuwt show qua techniek, podium, bewegende middendelen, het gigantische scherm et cetera. Ik geloof dat je hier ook voor bijvoorbeeld dertig personen een event met grootse impact kunt maken. Het vergt tijd en budget wil je echt volledig losgaan. Maar dan heb je echt iets unieks in handen.”

 

Bron: Event Inspiration

Foto's: Nico Alsemgeest

 

 

 

 

Share:
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000 Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management