Bekijk whitepaper
Download
Whitepaper Jubileum
Goed bezig! Je bent nog één stap verwijderd van een shot verse tips en gerijpte inzichten. We zijn nieuwsgierig naar jou, vul je daarom even onderstaande gegevens in? Alvast veel leesplezier!
X sluit

Case

Nyenrode Business Universiteit

75-jarig jubileumfestival

Iedere vijf jaar viert Nyenrode Business Universiteit haar lustrum en dit jaar pakten de bruggenbouwers extra groot uit. Het instituut bestaat namelijk 75 jaar: een historisch moment. Een jaar lang vonden diverse activiteiten plaats onder de noemer Reward for Life en het lustrumjaar werd op het eigen landgoed afgesloten met een wervelend inspiratiefestival en lustrumfeest voor studenten, medewerkers, deelnemers en alumni van alle opleidingen.

1 muzikale ode 15 subsessies 3 kernwaarden 100+ manifesten
Waardevolle taak Nyenrode is in 1946 opgericht door onder andere KLM, Shell, Unilever, Philips en Akzo om leiders voort te brengen die de samenleving na de oorlog weer konden opbouwen. Een uniek initiatief dat haar meerwaarde heeft bewezen. Anno 2022 staat de wereld opnieuw voor een radicale systeemverandering. De missie van de business universiteit is actueler dan ooit en het inspiratiefestival in de middag stond dan ook geheel in het teken van de LES-waarden van het instituut; Leadership, Entrepreneurship en Stewardship. De vier bijbehorende strategische thema’s (Future Finance, Societal Impact, Modern Governance en Organizational Transformation) vormden de leidraad voor de 15 subsessies waaruit de gasten konden kiezen na de plenaire opening. Faculteitsleden gingen in diverse collegezalen verspreid over het landgoed in gesprek met toonaangevende alumni en er was ruimschoots tijd voor discussie en het stellen van vragen.
ontmoeten en bijpraten met leiders van formaat
Reward for life Na de officiële opening door het cortège - die live werd uitgezonden zodat ook alle internationale alumni onderdeel konden zijn van de lustrumviering - werd het Scholarship Fund gelanceerd. Dit fonds financiert de prestigieuze opleiding voor mensen die niet over voldoende middelen beschikken. Die nobele daad zit de Nyenrodianen in het DNA. Zij hebben namelijk één missie: het verschil maken voor zichzelf, het bedrijfsleven, de publieke sector en de wereld. Spoken word artiest Dichtwater verwoordde het poëtisch: op het landgoed van Nyenrode ‘vond ondernemerschap zijn oorsprong, ontkiemden dromen, als een zaadje op de wind, elders tot bloei gekomen’. Een reward for life. Tijdens het inspiratiefestival, de borrel en het lustrumfeest werd die bloei zichtbaar gedeeld. Studenten, personeel en alumni van meerdere jaargangen kwamen samen, deelden visies en kennis en schudden elkaar de hand. Gedurende de dag schreven tientallen gasten hun eigen manifest, die later gebundeld worden tot een Nyenrode-breed manifest van de toekomst. Om samen als community het verschil te kunnen blijven maken.
samen werken aan een manifest van de toekomst om het verschil te blijven maken
Een ode aan Nyenrode Voor de gelegenheid werd het landgoed versierd in de bekende Nyenrode kleuren: rood, blauw en geel. Met het bekende kasteel als decor werden de gasten vermaakt met divers entertainment zoals DJ’s van de Dames Draaien Door, de Foto- en de Karaoke Caravan van de Feestcaravan en Kleintje Pils dat de gasten voor ging van de collegezalen naar de feesttent. Daar werd festival food met een hoofdletter F geserveerd. Het hoogtepunt van de avond was de muzikale show waarmee o.a. Candy Dulfer en het New Amsterdam Orchestra in één uur een ode brachten aan 75 jaar geschiedenis en Nyenrode. De tijdreis begon met de tune van Soldaat van Oranje (1946) en eindigde in het heden met ‘Can’t stop the feeling’ van Justin Timberlake, vergezeld door nieuwsbeelden uit die tijd én historisch beeldmateriaal van Nyenrode zelf. Hierna gingen de voetjes van de vloer tijdens de afterparty met The Recipe, om vervolgens het officiële programma tot in de vroege uurtjes voort te zetten in de campus-bar. Wil jij weten hoe je jouw community kunt verstevigen door middel van een jubileumfestival? Lees onze Pink Paper over jubilea of neem contact met ons op via +31 35 303 2000 of info@db-eventmarketing.nl.
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000 Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management
Akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons cookiebeleid zoals beschreven in ons privacy statement. Je kunt cookies ook niet accepteren.