Download
Whitepaper
Voor wat hoort wat...
Wij zouden graag jouw gegevens ontvangen in ruil voor dit boekje, dat lijkt ons wel zo eerlijk, wees gerust.. we zullen niet spammen!
X sluit

Case

OOadA

Cultuurboost

700 medewerkers van de 22 openbare basisscholen Stichting Openbaar Onderwijs aan de Amstel (OOadA) komen elke twee jaar bijeen op een personeelsdag. In 2016 introduceerde de Amsterdamse organisatie de nieuwe ambitie en visie onder de titel MOVE. D&B Eventmarketing zorgde ervoor dat deze visie in de harten van de medewerkers kwam.

22 basisscholen 700 medewerkers 100+ actief betrokkenen 1 online platform
Join the Movement D&B Eventmarketing ontwikkelde voor OOadA het onderwijsfestival ‘Join the MOVEment’. MOVE staat voor Motiveren/Mobiliteit, Ontwikkelen/Ondernemen, Vakmanschap/Verbinden en Expertise/Eigenwijs. Tijdens dit festival werden de 700 medewerkers letterlijk en figuurlijk in beweging gebracht. Na een bruisend optreden van eigen collega’s werd de nieuwe visie gepresenteerd door het college van bestuur en onderstreepte hockeytrainer Marc Lammers deze visie met een verhaal dat raakte. Zijn boodschap? Wedstrijden worden gewonnen door te focussen op wat mensen al goed kunnen en door de verantwoordelijkheid voor succes bij de spelers te leggen.
42 workshops voor en door eigen OOadA-ers
Expertise in beweging Na de lunch konden de medewerkers kiezen uit 42 workshops, lezingen en debatten voor en door OOadA-ers. Van Betekenisvol Rekenen tot ‘Scrum, get things MOVE-ing’, Meld Pesten en Yogales voor Kinderen. Deze middag liet zien dat kennis en kunde dichterbij zijn dan je misschien denkt; bij een collega in je team of een andere OOadA-school. Een belangrijk doel van de dag was dan ook om ervoor te zorgen dat die expertise in beweging komt. Niet alleen tijdens het onderwijsfestival, maar vooral ook daarna. Tijdens het festival gaven maar liefst 66 collega’s zich op om een dag van school te wisselen. Op een online platform dat na afloop van het event gelanceerd werd, kunnen de medewerkers van elkaar leren door middel van workshops.
Eindcijfer 9 genomineerd voor de Gouden Giraffe Event Award
Campagne Het onderwijsfestival was onderdeel van een campagne, waarbij het voortraject werd ingezet om medewerkers enthousiast te maken om actief bij te dragen aan de personeelsdag. Met succes: meer dan 100 collega’s waren betrokken bij optredens en het geven van workshops en lezingen. Het evenement werd met een 9 beoordeeld en genomineerd voor de Gouden Giraffe Event Awards 2017 in de categorie Interne Events.
info@db-eventmarketing.nl +31 (0)35 303 2000 Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management
Akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons cookiebeleid zoals beschreven in ons privacy statement. Je kunt cookies ook niet accepteren.