Relatie event organiseren

Van netwerkbijeenkomst tot relatiebijeenkomst

Golfen, zeilen, een netwerkborrel organiseren of een skybox afhuren in het voetbalstadion. Zo moeilijk is relatiemarketing toch niet? Bij D&B Eventmarketing weten we dat een eenmalige activiteit organiseren om duurzame relaties op te bouwen niet meer van deze tijd is. Klanten willen tegenwoordig meer diepgang. Een inhoudelijk relatie evenement biedt veel meer mogelijkheden tot het activeren van je relaties. Zzowel voor, tijdens en na het relatie event. Dankzij onze aanpak helpen we al ruim 40 jaar bedrijven om alles uit hun relatiemarketing evenementen te halen. Wil jij dus ook een ambitieus relatie event organiseren? Dan hebben we een match! Kies voor D&B Eventmarketing en laat je door experts helpen om van jouw relatiemarketing event een succes te maken.

Waarom relatiemarketing?

Klanten die ambassadeur zijn van jouw bedrijf; wie wil dat nu niet? Met de juiste mix van relatiemarketing en (LIVE) communicatie is deze droomwens volgens D&B Eventmarketing eenvoudig te realiseren. Een duurzame relatie met je klanten is waar het allemaal om draait bij relatiemarketing. Onderzoekscijfers geven aan dat gemiddeld 80% van de omzet bij 20% van de klanten wordt gerealiseerd. Ook blijkt dat een aanzienlijk deel van de omzet bij bestaande klanten vandaan komt. Het inzetten van effectieve relatiemarketing of een netwerkbijeenkomst organiseren als onderdeel van je totale marketingcommunicatie is dan ook essentieel.

Strategische benadering van relatiemarketing

Relatiemarketing is een continu proces waarin events een belangrijke rol spelen. Maar waar moeten relatiemarketing evenementen dan aan voldoen om succesvol te zijn? Relatiemarketing is niet een aaneenschakeling van losstaande activiteiten. Relatiemarketing evenementen zijn alleen succesvol als er een duurzaam communicatieproces ontwikkeld wordt. Dat vraagt om strategisch denken en om een uitgedachte relatiemarketing strategie. D&B Eventmarketing kan je hier perfect bij assisteren.

Wat zijn de mogelijkheden van een relatie event?

Een congres, productintroductie, demo-dag, dialoogsessie, hybride event, roadshow, bedrijfsbezoek, seminar, sportevent, netwerkborrel, studentenchallenge met klantcases? Er zijn vele relatie events mogelijk. De kunst is om het type relatiebijeenkomst of netwerkbijeenkomst te kiezen dat past bij de afzender en events waarvoor de doelgroep wil komen. Daarnaast is een relatie event niet een eenmalige, op zichzelf staande gebeurtenis. Als je van klanten ambassadeurs wilt maken, dan moet je werken aan de relatie. Dat betekent automatisch meerdere contactmomenten, zowel online als offline. Mailings en incentives kunnen afgewisseld worden met workshops, netwerkborrels en symposia, naast de geplande telefoontjes en andere contactmomenten.

Relatie event en netwerkbijeenkomst als contentgenerator

Steeds meer organisaties ontdekken de kracht van LIVE en mensen ontvangen dus steeds meer uitnodigingen voor relatie evenementen. Dat mensen ook daadwerkelijk komen, is niet vanzelfsprekend. Bij een event voor medewerkers ligt het opkomstpercentage meestal rond de 75%. Bij een relatie event komt gemiddeld zo’n 15% van de genodigden. Een aanzienlijk percentage van de doelgroep komt dus niet. Daarom is het de moeite waard om te ontdekken hoe je deze groep toch kunt betrekken bij het relatie evenement. D&B Eventmarketing kan daar perfect bij helpen.

De aanpak van D&B

Door planmatig te organiseren en een relatiemarketingstrategie en -kalender samen te stellen, kun je veel meer uit de relatie met je klanten halen. Je vergeet je klanten niet, benadert hen consistent met dezelfde visie en missie en maakt het mogelijk om je acties meetbaar te maken. Kortom, een relatie evenement organiseren is voor iedere organisatie van toegevoegde waarde.

Succesvolle voorbeelden van relatiemarketing evenementen

D&B Eventmarketing ontwikkelt relatiemarketing evenementen voor ondernemend Nederland. Wij doen meer dan een netwerkbijeenkomst organiseren. Je kunt denken aan internationale innovatiemeetings voor Lely Nederland, een relatiemarketing strategie en -kalender voor het 125-jarig jubileum van ARCADIS & KNHM, de invulling van de visiebijeenkomst van Robeco of de impactvolle opening van de Markthal in Rotterdam. Dit is nog maar een kleine greep van de relatiemarketing event concepten die D&B Eventmarketing heeft mogen ontwikkelen en organiseren.

Bekijk hier onze relatiemarketing evenementen.

Relatie event organiseren? Schakel D&B Eventmarketing in!

D&B Eventmarketing heeft meer dan 40 jaar ervaring in het organiseren van relatiemarketing events. Van netwerkbijeenkomst tot relatie evenement, evenementenbureau D&B maakt van ieder event een succes. Wil je dat wij jou ook verder helpen om van je relaties echte bedrijfsambassadeurs te maken? Laat dan een relatie evenement organiseren door D&B Eventmarketing. Voor meer informatie over onze aanpak kun je altijd contact met ons opnemen. En wil je meer weten over D&B Eventmarketing? Lees hier meer over ons eventbureau.

Download
Whitepaper
Goed bezig! Je bent nog één stap verwijderd van een shot verse tips en gerijpte inzichten. We zijn nieuwsgierig naar jou, vul je daarom even onderstaande gegevens in? Alvast veel leesplezier!
X sluit
Bel mij terug
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net) Bevestig dat u geen robot bent door de karakters in het plaatje in te voeren.
X sluit
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000
Voor aanvragen mailen naar: sales@db-eventmarketing.nl
Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management