Bekijk whitepaper
Download
Relatiemarketing
Goed bezig! Je bent nog één stap verwijderd van een shot verse tips en gerijpte inzichten. We zijn nieuwsgierig naar jou, vul je daarom even onderstaande gegevens in? Alvast veel leesplezier!
X sluit

Case

Right to Play

Benefiet Gala

Right To Play (RTP) is een internationale ontwikkelingsorganisatie die in 2000 is opgericht door Olympisch schaatser Johann Olav Koss. Spelen is cruciaal voor de ontwikkeling van ieder kind. Want als je speelt is alles mogelijk. Voor heel even ben je de beste voetballer ter wereld, een dappere koning, of een stoere danseres. Als je speelt ontdek je nieuwe werelden. Je leert jezelf kennen. Je leert omgaan met elkaar. En omgaan met emoties. Als je speelt kun je samen lachen en vergeet je even al je zorgen.

Toch is het voor heel veel kinderen onmogelijk om te spelen. Omdat ze in armoede leven. Of in oorlog. Omdat het onveilig is. Omdat ze moeten werken. Of omdat ze zo beschadigd zijn, dat ze niet meer weten hoe.  Right To Play onderkent de kracht van spelen en zet sport en met name spel in om kinderen in ontwikkelingslanden en conflictgebieden belangrijke vaardigheden en kennis bij te brengen.

Om meer bekendheid te geven aan dit prachtige doel en om geld op te halen, organiseert RTP al enkele jaren op eigen gelegenheid een benefiet gala. De afgelopen editie werd D&B benaderd om de avond conceptueel meer vorm te geven en om de boodschap nog beter over te laten komen.

1 uitverkochte Zuiderkerk 22 dinertafels 220 gasten € 380.179,90 opbrengst
Echt beleven Na de eerste meeting met RTP waren we er meteen uit: de kracht van spelen moet je ervaren. We laten de boodschap echt binnenkomen via alle zintuigen. Daarom is gekozen voor het concept ‘Facing the Sense of Sports’. Met een programma waarin we vanaf de eerste tot de laatste minuut de kracht van sport en spel konden voelen, horen en zien.
Een avond waarin iedereen een wereldprestatie leverde Speels dessertbuffet vol conceptuele bites
Zintuigen geprikkeld Alles klopte deze avond! De ontvangst op de vide van de Zuiderkerk in Amsterdam die een prachtig uitzicht bood op de zaalopstelling met lange tafels en een middenpodium met enorme videoschermen. De krachtige intro van de stem van ‘Morgan Freeman’, ondersteund door indrukwekkende teksten, die iedereen meteen deed beseffen waarom ze aanwezig waren. De energieke opening door Come Correct vol sport- en spelelementen. De sterke duo-presentatie tussen Toine van Peperstraten en RTP-ambassadeur Marijn de Vries. Een intiem piano-optreden van Michiel Borstlap, improviserend op beelden van de Olympische en Paralympische Spelen. De bijzondere gerechten van cateraar Hete Peper passend bij het concept. De indringende interviews met diverse topsporters. De bijzondere veilingitems waar gretig op werd geboden. Lucas Dols, muzikant en oprichter van Sounds of Change, dat de kracht van muziek maken liet ervaren zoals hij dat ook doet met kinderen in vluchtelingenkampen in het Midden-Oosten. De hilarische en op maat geschreven column voorgedragen door Youp van ’t Hek.
Een prachtige opbrengst uit loterij en veiling 7.500 kinderen een jaar lang laten sporten en spelen
En toen was het stil In al dat zintuigelijke geweld was het hoogtepunt het emotionele verhaal van Olympiër en RTP-ambassadeur Akwasi Frimpong. Je kon een speld horen vallen toen hij zijn indrukwekkende levensverhaal vertelde: “Sport en spelen zijn een basisbehoefte. Zonder sport en spelen was ik niet waar ik nu ben. Ik kon mezelf zijn. Ontspannen. Even de wereld vergeten. Erbij horen.” Dat de boodschap deze avond is overgekomen bleek uit de onverwacht hoge opbrengst aan het einde van de avond. Deze oversteeg ieders verwachting. Om in sporttermen te spreken: samen met RTP hebben we een homerun geslagen. Op naar de volgende editie!
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000
Voor aanvragen mailen naar: sales@db-eventmarketing.nl
Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management