Download
Whitepaper
Goed bezig! Je bent nog één stap verwijderd van een shot verse tips en gerijpte inzichten. We zijn nieuwsgierig naar jou, vul je daarom even onderstaande gegevens in? Alvast veel leesplezier!
X sluit

Case

Universiteit van Amsterdam

UvA Open - 4-daags online kennisfestival

De Universiteit van Amsterdam (UvA) organiseert ieder jaar een alumnidag, om oud-studenten te verbinden, kennis te delen en zo een community te bouwen en te verrijken. De dertigste editie kon door corona niet fysiek plaatsvinden, dus werd samen met D&B Eventmarketing gekeken naar een online variant. Dat werd UvA Open, een vierdaags interactief informatief kennisfestival met heel veel boeiende programma-onderdelen en sprekers. Een opzet die een recordaantal deelnemers trok én een nieuw - jonger - publiek.

4 dagen 12 online events 45 sprekers en performers 942 kijkers
Deuren open De UvA zette haar virtuele deuren open voor betrokken alumni en medewerkers én nieuwe groepen, zoals jongere deelnemers, buitenlandse ex-studenten en personen die minder goed ter been zijn. Deze inclusieve aanpak is verweven in het DNA van de UvA, een WO-instelling die vastberaden, betrokken en vernieuwend is. Met het meerdaagse kennisfestival wilde de UvA niet alleen de academische gemeenschap versterken, maar ook trots cultiveren en wederkerigheid stimuleren. Van Lucky Fonz III tot Herman Pleij en van Sarah Sylbing tot André Kuipers; het indrukwekkende aantal (bekende) sprekers dat deelnam is een mooi voorbeeld van een geslaagde missie.
van André Kuipers tot Lotte Schipper van Bear Grylls en Koningin Máximadeelden hun kennis en inzichten met divers alumnipubliek
Vier dagen WelZijn Het thema van deze allereerste online alumnidag-variant was WelZijn, want het was een pittig jaar geweest voor iedereen. Corona had voor beperkingen gezorgd, maar ook voor mogelijkheden en nieuwe inzichten. Die werden dagelijks gedeeld in drie type uitzendingen; een pre lunchlezing, pre dinner talkshow en late night lezing. Daarnaast was er ruimte voor muzikale bijdragen van onder andere het Sweelinck Orkest, werd er geld opgehaald voor een studiebeurs en reikte de UvA in een speciale uitzending de Scriptieprijs uit. Doordat de sessies over vier dagen waren verdeeld, kon iedereen meerdere sessies bijwonen en zo meer kennis vergaren. In de programmering kwam elke faculteit aan bod, zodat er voor iedereen wat wils was. Dat resulteerde in een divers publiek en een opkomst die sinds 10 jaar niet meer zo hoog was geweest.
lancering UvA Bridge om de community verder te versterken
Content hergebruiken De voordracht van internist en hoogleraar geneeskunde Marcel Levi over research en innovatie als oplossing voor alle maatschappelijke problemen werd het meest bekeken. In totaal is er 720 minuten lang waardevolle kennis gedeeld. Gelukkig is al deze output opgenomen en beschikbaar voor alumni van de Universiteit van Amsterdam op UvA Bridge. Dit nieuwe alumniplatform werd gelanceerd tijdens het festival en heeft als doel om alumni meer te verbinden en content te delen. Een social media campagne die zich richtte op het bereiken van oud-studenten - en met name een jongere doelgroep - wakkerde het aantal aanmeldingen en daarmee de groei van de community aan. Een geslaagde editie dus, in een vorm die volgend jaar opnieuw wordt toegepast - uitgebreid met fysieke locaties. Wil jij weten hoe jij je stakeholders kunt betrekken en verbinden? Download de Pink Paper over Community Matters of neem contact op via +31 35 303 2000.
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000 Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management
Akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons cookiebeleid zoals beschreven in ons privacy statement. Je kunt cookies ook niet accepteren.