Download
Whitepaper
Goed bezig! Je bent nog één stap verwijderd van een shot verse tips en gerijpte inzichten. We zijn nieuwsgierig naar jou, vul je daarom even onderstaande gegevens in? Alvast veel leesplezier!
X sluit

Case

Financiële sector

Verbindingsbooster-campagne

Online vrimibo’s, quizzen en bingo’s waren niet meer voldoende om bijna 350 medewerkers van een onderneming uit de financiële sector betrokken en bevlogen te houden. Het gemis van de oude werkstructuur leidde tot dusdanig veel ziekteverzuim, dat een effectieve campagne nodig was. De D&B Verbindingsbooster toont licht aan het eind van de tunnel en geeft het personeel een chronische oppepper. 

350 medewerkers 1 kick-ON event 10+ energieke activaties 1 Back to Work special
Kick-ON als energieke start Met een grondige analyse brachten we in kaart hoe de medewerkers op dat moment verbonden waren met de organisatie, collega’s en zichzelf. We inventariseerden de pijn en de kansen en brainstormden met een team van ambassadeurs uit de organisatie. Alle medewerkers kregen vervolgens een pakketje thuisgestuurd met de opdracht een filmpje te maken. Tijdens een interactief Kick-ON event toonden we de compilatiefilm en presenteerden we Verbindingsbooster-campagne voor de komende maanden. Een gave inspiratie-talk zorgde ervoor dat de energie en het vertrouwen weer stegen. Vervolgens ging iedereen in kleine groepjes - op basis van persoonlijke interesses - uiteen om het hart te luchten en elkaar perspectief te bieden. De Kick-ON werd afgesloten met een energieke experience waarbij iedereen van zijn stoel af kwam en positief de week startte.
Klankborden met medewerkers Betrokkenheid begint bij betrekken
Effectieve campagne voor bevlogenheid De Verbindingsbooster-campagne bestaat uit een aantal vaste elementen, aangevuld met specifieke activaties die goed passen bij deze onderneming. Zo faciliteren we wekelijks een koffiemachine-momentje door de medewerkers drie belangrijke momenten voor de komende week in te vullen in een openbaar dagboek. Zo ontdekten collega’s dat er in 1 week 2 baby’s geboren moesten worden en 3 mensen aan dezelfde marathon mee deden zonder dat ze dit van elkaar wisten! Ook aan de wekelijkse trainingen uit het FITprogramma en de speciale online mindfulness trainingen werd volop meegedaan. Helemaal een succes waren de online kooksessie die geleid werd door de directeur en de Sint Pannenkoek-challenge die maar liefst 200 inzendingen van zelfgebakken pannenkoeken opleverde.
Elkaar beter leren kennen Zorgt voor verbondenheid en energie
Back to Work special Met de wekelijkse barometer kunnen we goed monitoren of de energie van medewerkers op peil is en waar meer behoefte aan verbinding is. We kunnen steeds nieuwe activaties toevoegen, zo lang het nodig is. Zo werken we toe naar het finale moment: terug naar ‘normaal’. Met een speciale Back to Work special sluiten we COVID-19 af en gaan we vol energie de toekomst in. Hoe dat eruit ziet, weten we nu nog niet, maar zodra het zover is, zijn wij er klaar voor! Ben je benieuwd of en hoe de Verbindingsbooster jouw organisatiecultuur een oppepper kan geven? Bel +31 35 303 2000 of mail naar info@db-eventmarketing.nl.
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000 Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management
Akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons cookiebeleid zoals beschreven in ons privacy statement. Je kunt cookies ook niet accepteren.