CASE

Nyenrode Lustrum

Shaping Leaders since 1947

Voor het 70-jarig lustrum van Business Universiteit Nyenrode werd ook voor deze editie in co-creatie een lustrumevent ontwikkeld dat de vele stakeholders van Nyenrode verbindt. Ruim 1.500 bezoekers waren te gast en beleefden een bijzonder programma met vele hoogtepunten.

1.500 bezoekers 98 kilometer in golfkarretjes 20 alumni in openingskoor 1.000 stappen Memorylane
Shaping Leaders since 1947 Gesticht in 1946 door founding fathers KLM, Shell, Unilever, Philips en Akzo. Een uniek initiatief dat al veel geschiedenis heeft geschreven. Bijzondere talenten zijn ontwikkeld, markante persoonlijkheden zijn gevormd. Een instituut dat al 70 jaar vasthoudt aan het motto ‘for and by business’. En een instituut dat een nieuwe generatie klaarstoomt voor het (inter)nationale bedrijfsleven. Niet alleen het instituut, haar studenten en alumni spelen een belangrijke rol in de geschiedenis. Ook het markante kasteel op het landgoed kent een geschiedenis die teruggaat naar 1275. Al 70 jaar bouwt de universiteit aan de toekomst. Daarom een thema dat verleden en toekomst verbindt: Shaping Leaders since 1947. Een thema dat staat voor de heritage van Nyenrode. Een universiteit met trotse alumni die stewardship, entrepreneurship en leadership uitdragen. Een universiteit die leiders opleidt; gisteren, vandaag en morgen.
een speciaal Nyenrode lied honderden foto's
Een memorabel programma Herkenning en trots waren de thema’s die in het grote lustrumfeest de boventoon voerden: herkenning door het weerzien van studiegenoten, een hele lange memorylane in het park met beelden van de afgelopen 70 jaar en oud-Nyenrodianen op het podium tijdens de opening én in de grote finale. Trots bij de opening in een op maat gemaakt spektakel op de tonen van het Nyenrode lied en bij het slot met het vuurwerkspektakel in de vorm van indrukwekkende videomapping op het Kasteel. En natuurlijk door het landgoed optimaal te betrekken in de programmering van de avond. Alumni konden met recht ‘vieren’ dat zij horen bij een instituut dat leiders vormt.
19 maanden voorbereiding Vele brainstorms en projectbesprekingen
De kracht van co-creatie 19 maanden voor het lustrum trapten we af: een eerste brainstorm met studenten van toen en nu, het alumni office, Nyenrode Breukelen en Amsterdam. Daar werden de eerste contouren geschetst: “We willen een ‘goed feest’, gericht op de alumni die komen voor het weerzien met oude vrienden, het thuisgevoel van de campus, het verbroederen met Nyenrode en elkaar.” En die opdracht werd meer dan waargemaakt, getuige de talloze dankmails en social media berichten die al tijdens de avond binnen kwamen.
People on the job
Femke Ramaker Creatief Directeur
Lara Roos Senior Projectmanager
Pieter Bas Boertje Algemeen Directeur
Informatie aanvragen
Aftermovie