CASE

Pop Vriend Seeds

60-jarig jubileum

Familiebedrijf Pop Vriend Seeds, zadenveredelaar van onder andere spinazie, bonen en rode bieten, vierde haar zestigste verjaardag in 2016. Een mijlpaal om stil bij te staan en vooruit te kijken. Enerzijds om het feestelijke gegeven uitgebreid te vieren met de 75 medewerkers en anderzijds om de festiviteiten te koppelen aan een inhoudelijk component: het verbeteren van de onderlinge verbinding in de organisatie en werken aan de cultuur.

Een op het lijf geschreven uitdaging voor D&B Eventmarketing, want: het jubileumjaar kan een springplank zijn voor ambities op de langere termijn. Het thema voor de jubileumkalender werd Pop Vriend Seeds 60 years: FEEL THE BEAT!

75 medewerkers 1 jubileumtraject 5 heartbeats 1 Pop-groep
Feel the beat Door de jaren heen groeide het bedrijf steeds groter. Uiteraard is dat positief te noemen, toch was de keerzijde dat de oorspronkelijke familiewaarden niet meer zo vanzelfsprekend werkten en soms ook toe waren aan vernieuwing. Reden temeer om het jubileumjaar aan te grijpen voor het herdefiniëren van de kernwaarden. Samen met onze internal branding specialist Nieske werden de jubileumactiviteiten ook als boost voor de cultuur ingezet. De ene keer tijdens een fun-sessie, de andere keer met een inhoudelijke ‘Heartbeats Survey’ onder de medewerkers om aan het begin van het jaar een nulmeting te kunnen doen. Alles met het ultieme doel: de kernwaarden in de hoofden en harten van alle medewerkers te laten leven.
96% van de medewerkers is nu trots om bij PVS te werken
Vieren & verdiepen De jubileumkalender bestond uit twee elementen: Vieren en Verdiepen. Om het jubileum te vieren was er een feestelijke barbecue in een strandpaviljoen met leuke activiteiten, een jubileumontbijt, een pop-up restaurant in eigen kassen, Pop Vriend Seeds maakte een klantfilm en als klap op de vuurpijl ging het bedrijf drie dagen op pad tijdens een jubileumweekend waarbij de waarden een belangrijke rol speelden. De verdiepingsslag werd gemaakt met een verbindend HR-traject door onder meer een zogenoemde Popgroep samen te stellen; vijf mensen die als klankbord dienden binnen de organisatie. Aan het einde van het jaar kon concreet geëvalueerd worden met de 0- en de 1-meting.
beoordeling medewerkers 8,8 voor hele traject, 9,1 voor jubileumreis
Grootse impact “Het effect van evenementen en de cultuurbooster is dat iedereen onze kernwaarden - de heartbeats - kent en het duidelijk is welk gedrag erbij hoort. Dat zit ‘m in de kracht van herhaling en daar helpt de jubileumkalender goed bij. Inmiddels zijn de waarden ook onderdeel van onze HR-benadering en beoordelingsgesprekken. We hebben dus alles uit het jubileumjaar weten te halen met de cultuurbooster.” Wil je ook het hoogst haalbare uit je jubileum halen? Download dan nu onze Cultuurbooster en onze Jubileumbooster; twee relevante boekjes vol handige tips & tricks.
People on the job
Ilse Lubbers-Dalhuisen Projectmanager
Pieter Bas Boertje Algemeen Directeur
Nieske Castelein Eventconsultant
Bas Veldkamp Creatief Conceptontwikkelaar
Informatie aanvragen
Interview CEO PVS Verslag Jubileumweekend Compilatievideo