CASE

Raet

Klantendag

Jaarlijks organiseert Raet een klantendag gericht op de gebruikers van de Raet software. Het event heeft als doel de gebruikers in het zonnetje te zetten, kennis te delen en Raet te positioneren als kennis- en innovatiepartner. Raet is het eerste bedrijf dat HR-software in de cloud ontwikkelde en een volledig geïntegreerd aanbod van HR-software en services biedt. Elke dag maken 1,7 miljoen mensen gebruik van de software van Raet om hun HR-zaken te regelen. Met de klantendag wil Raet een live platform creëren waar onderling kennis wordt uitgewisseld en de gasten met elkaar en met Raet in gesprek gaan. Raet wil laten zien dat ze partner zijn en aan de gasten meegeven wat ze 'morgen' anders kunnen doen.

800 gasten 125 Raetgevers 236 handgeschreven complimenten 1 Raet conducteur
Samen Verder De wereld globaliseert, digitaliseert en individualiseert in rap tempo en dat brengt een fundamentele verandering met zich mee. Tegen die achtergrond is snel reageren en succesvol innoveren voor elke organisatie een voorwaarde voor succes geworden. Raet heeft als missie om ‘samen’ met de klant die volgende stap in HR te zetten. En dat kwam tot uiting in het concept Samen Verder. Een dag waar de klanten werden geïnspireerd voor de toekomst van HR en wat er nu al speelt.
800 healthy waterflessen gevuld met citroen, munt en komkommer
Congres Festival De vraag aan D&B was duidelijk. Een verrassende klantendag, anders dan de vorige edities, waarbij de combinatie van een inhoudelijk programma en het geven van een energyboost voorop stond. Om dat concept vorm te geven zijn we ons eerst gaan verdiepen in de klant. We maakten een profiel van een ijkpersoon die de bezoeker van het event vertegenwoordigde. Daardoor kwamen we er al snel achter dat we deze bezoeker konden ‘triggeren’ met een event in de vorm van een festival. Een ‘congresfestival’ dat voor ieder wat wils te bieden had en de kennis en kunde van Raet uitstraalde. Met het congresfestival konden we Raet positioneren als kennispartner en tegelijkertijd de gasten energie geven met een persoonlijke touch.
35 sprekers 23 verschillende workshops
Co-creatie Het idee van het congresfestival was direct raak. Bij Raet lieten ze meteen een hands-on mentaliteit en persoonlijke touch zien door samen met onze projectmanager aan de slag te gaan. Er waren ruim honderd medewerkers van Raet aanwezig om de klanten te woord te staan en voor- en achter de schermen mee te helpen. Van het vullen van 800 healthy waterflessen met fruit en munt tot het bemannen van de garderobe, het begeleiden van workshops en het enthousiasmeren bij de fotobooth. Met als resultaat: een zeer tevreden klant, meer dan 800 geïnspireerde bezoekers en een vervolg voor 2017.
People on the job
Lisanne Geldof Projectmanager
Sabine Dijkema Commercieel Manager
Informatie aanvragen