CASE

Ricoh Open 2016

Open WorkSpace

Ricoh is vanaf dit jaar hoofdsponsor van het dames- en heren grastennistoernooi van Rosmalen, waarmee het toernooi nu Ricoh Open heet. Ricoh zet, samen met toernooiorganisatie Libema, in op groei en vernieuwing en verbindt topsport en het bedrijfsleven in een unieke beleving: de Open WorkSpace. Een unieke combinatie van topsport, werken & leven. Tennis en kennis komen samen in een sporttoernooi 3.0!

7 opbouwdagen meer dan 50.000 bezoekers 20.000 daily journals 25 verschillende inspiratiesessies
De grootste open werkplek van Nederland In een snel veranderende wereld waar werk en vrije tijd met elkaar verbonden zijn, combineerde Ricoh tennis op topniveau met ontmoetingen en inspiratie. Het Ricoh Open was uniek vanwege de setting, het open karakter, het spelersveld en de aantrekkingskracht op zowel de sportfans als het bedrijfsleven. Samen met businesspartners realiseerde Ricoh een ‘open’ plek in het Autotron, waar werken en leven op een bijzondere manier samen kwamen en waarin de producten en diensten van Ricoh werden geïntegreerd: de Open WorkSpace. Een experience met vernieuwende werkplekken, netwerkfaciliteiten, een expo met de laatste technologieën op het gebied van werk én kennissessies die inspireren over werk en leven. Nu en in de toekomst. Daarnaast was er een aansprekend horecaplein met zicht op een mega scherm met actuele content over het toernooi en de programmering.
meer dan 100 m2 artwork meer dan 500 meter standbouwwand
Open WorkSpace In de Open WorkSpace vonden een week lang allerlei interessante activiteiten plaats. Topsprekers en trendwatchers als Menno Lanting, Sander Duivestein, Nicky Hekster en Farid Tabarki gaven hun kijk op de belangrijkste technologische ontwikkelingen en de impact hiervan op onze manier van (samen)werken, denken en leven. Daarnaast namen specialisten van Ricoh de gasten mee op een reis langs diverse thema’s (op het gebied van zorg, onderwijs, retail en kantoren) die helpen om anders en slimmer te werken en daarmee tijd te creëren voor wat er écht toe doet: in werk en privé. Maar de Open WorkSpace was ook een Seats2meet pop-up locatie, waar je je eigen werkplek kon boeken. Of even een potje tafeltennis spelen. In het Daily Journal stonden de laatste tennisnieuwtjes. Je kon een 3D foto van jezelf laten maken (en eventueel laten printen als poppetje), op de foto op een umpire stoel (en deze selfie laten printen als postcard) of jezelf laten vereeuwigen door een digitale cartoonist op het Interactive Whiteboard. Natuurlijk allemaal gemaakt met of op Ricoh apparatuur.
honderden boekingen voor een werkplek in de Open WorkSpace
Resultaat Met meer dan 2.000 Ricoh gasten in de Open WorkSpace en een uitverkocht Centre Court op de woensdag (plus een stijging van de bezoekersaantallen overall naar 60.000), kan het eerste Ricoh Open als zeer geslaagd de boeken in. Manager sponsoring en events Harm van Woerkom: “de hoge waardering van bezoekers voor het nieuwe concept en een drukbezochte Seats2meet pop-up locatie zijn het bewijs dat we er met partners en collega’s in geslaagd zijn het ‘open’ karakter van het event te benutten en de innovatieve Ricoh producten en tennisbeleving op een logische manier te combineren.”
People on the job
Lennart Peeperkorn Adjunct Directeur
Informatie aanvragen
Moodfilm Ricoh Open