CASE

Turner

Zomer Event

Medio juni vond de 2016-editie van het Turner Zomer Event plaats, het inhoudelijke relatie-event van Turner, strategie-implementatiespecialist, dat D&B al jaren in co-creatie mag mee-ontwikkelen en -produceren.

12 inspiratie sessies 1 atelier 200 borden 150 schorten
Breken met oude tradities Ruim 150 bestuurders, managers, ondernemers, wetenschappers en relaties kwamen bijeen voor een middag vol inspiratie rondom thema’s als strategie-executie, innovatie en digitale transformaties. Dit jaar stond in het teken van ‘Nieuw DNA’. Om in het steeds sneller veranderende ondernemingsklimaat te kunnen overleven, moeten organisaties hun strategieën en operationele modellen aanpassen en moet hun bedrijfsvoering wendbaar zijn. Zoeken en ontwikkelen van nieuw DNA is essentieel. Breken met traditionele strategieën, processen en denkwijzen. Dat deden de relaties letterlijk bij binnenkomst door borden diggelen te gooien. Loslaten en breken met het oude. En dat in een baanbrekende omgeving: het indrukwekkende atelier van kunstenaar Mellius (voormalige fabriekshal van Stork), gelegen aan het IJ in Amsterdam-Noord.
10.000 kralen 21 kleuren
DNA parade De urgentie van nieuw DNA werd extra aangestipt door sprekers: Heiko Schipper, lid van de Raad van Bestuur van Nestlé, technoloog/filosoof/kunstenaar Koert van Mensvoort. En collega’s van Turner zelf. Belangrijkste advies? Wacht niet met vernieuwen, begin nu! Dat deden alle gasten op de DNA parade waar ze zich lieten inspireren om te kunnen breken met bestaande patronen en daarmee hun DNA te veranderen. In uiteenlopende sessies werden de deelnemers getrakteerd op nieuwe inzichten door korte presentaties en optredens van een pianist, een kunstenaar, een chefkok, een medisch onderzoeker, een IT specialist, een innovatiespecialist, ondernemers met een bijzonder verhaal en partners van Turner. Ter plekke konden de aanwezigen hun nieuwe DNA ‘rijgen’. De nieuwe persoonlijke DNA streng ontstond, gebruikmakend van de inspiratie uit de verschillende sessies.
12 jonge honden 1 unieke persoonlijke DNA code
Jonge coachende honden De deelnemers werden bij de vertaling van de Parade naar hun thuissituatie geholpen door ‘jonge honden / jonge helden’. 12 jongeren ‘van deze tijd’, afkomstig van organisaties als Brand New Day, spiegelden de deelnemers op de lessons to be learned. Daarmee werd gebroken met het traditionele coachingmodel. Van ‘oud coacht nieuw’ naar ‘jong coacht oud’. Een frisse nieuwe kijk op coaching.
People on the job
Paul Bransz Creatief Conceptontwikkelaar
Pieter Bas Boertje Algemeen Directeur
Michelle Meydam-Kampinga Projectmanager
Informatie aanvragen