Bekijk whitepaper
Download
Whitepaper Communities & Events
Goed bezig! Je bent nog één stap verwijderd van een shot verse tips en gerijpte inzichten. We zijn nieuwsgierig naar jou, vul je daarom even onderstaande gegevens in? Alvast veel leesplezier!
X sluit

Case

Amsterdam City Swim

Jubileum editie

Op zondag 28 augustus doken mensen uit heel Nederland als één familie de Amsterdamse grachten in. Het gemeenschappelijke doel? Zo veel mogelijk geld ophalen in de strijd tegen de dodelijke ziekte ALS. Een andere belangrijke pijler van de Amsterdam City Swim is het maken van onvergetelijke herinneringen met dierbaren. Dit jaar zou dan ook bijzonder zijn. Want niet alleen was dit het 10e jaar, ook kon de community van de Amsterdam City Swim elkaar weer lijfelijk ontmoeten, aanmoedigen en feliciteren.

>2.500 deelnemers 90 aanwezige patiënten 35.000 donaties 1,4 miljoen euro opgehaald
Van online naar LIVE Drie jaar geleden nam D&B Eventmarketing de organisatie van de Amsterdam City Swim op zich. Samen met leveranciers en sponsoren werd er voortgebouwd aan dit maatschappelijke event. Door corona hebben de eerste edities online plaats moeten vinden. Met een interactieve quizshow in 2020 en een online campagne in 2021. Hiermee kon het inzamelen van donaties doorgaan. Maar het gemis om samen de finishlijn te halen en het leven te vieren was groot. Dit jaar stonden de lichten wel weer op groen, om samen te komen in Amsterdam en het grachtenwater in te duiken voor ALS.
Een decennium lang samen strijden tegen ALS
Community van positiviteit Wat in 2011 begon als een initiatief van 14 vrienden, groeide in 10 jaar uit tot een van de meest unieke events van Nederland. De kracht? Die zit ‘m in de saamhorigheid tussen alle betrokkenen. De deelnemers, sponsoren, leveranciers, toeschouwers en ALS-patiënten. Samen vormen ze een krachtige gemeenschap en zetten ze zich in voor het grote doel: ALS de wereld uit helpen. Hoewel de Amsterdam City Swim draait om de strijd tegen een dodelijke ziekte, weet iedereen de onmacht die daar vaak bij komt kijken om te zetten naar iets positiefs. Met een lach en een traan kon dan ook genoten worden van de sportieve inzet en de tijd die ze met elkaar konden doorbrengen.
Meer dan 2.500 mensen in de grachten van Amsterdam
Dag met een gouden randje Met het Marineterrein als kloppend hart werd het sportieve dagdeel aangevuld door een feestelijk event. Zo was er muziek van René Froger, Jeroen van der Boom en de Dames Draaien Door. Ook werden diverse teams extra in het zonnetje gezet en bedankten de voorzitters van Stichting ALS en het bestuur van de Amsterdam City Swim alle aanwezigen. Het verschil dat dit unieke event kan maken, kwam pas echt binnen toen de cheque met het opgehaalde bedrag van ruim 1,4 miljoen euro werd overhandigd aan Stichting ALS. Iets dat alleen gerealiseerd kon worden door de inzet van deze community. Door alle deelnemers, de crew, BN’ers, mediapartijen en andere betrokkenen. Wil jij ook impact maken met jou event? Waarbij je de doelgroep echt als community kan inzetten en kan versterken? Bekijk dan de Pink Paper Communities & Events of neem gelijk contact op via info@db-eventmarketing.nl.
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000 Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management
Akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons cookiebeleid zoals beschreven in ons privacy statement. Je kunt cookies ook niet accepteren.