Download
Internal branding
Goed bezig! Je bent nog één stap verwijderd van een shot verse tips en gerijpte inzichten. We zijn nieuwsgierig naar jou, vul je daarom even onderstaande gegevens in? Alvast veel leesplezier!
X sluit

Case

Bonusan 55 jaar

Internal branding

Bonusan bestaat 55 jaar en de natuurlijke voedingssupplementen-fabrikant greep deze mijlpaal aan om de bedrijfscultuur nieuw leven in te blazen. In nauwe samenwerking creëerden we een internal branding traject dat medewerkers verbond en de gezamenlijke missie helder en concreet maakte. Deze aanpak was een succes en werd ook nog eens beloond met de Gouden Giraffe Event Award in de categorie Interne Events en Teambuilding vanwege de aanpak en vooral de impact op lange termijn. 

1 strategie 3 doelen 5 FITamines 1 Gouden Giraffe Award
Gezonde ambitie De missie van Bonusan is ambitieus; in 2025 heeft ze met haar gezondheidsoplossingen meer dan 1 miljoen mensen geholpen met het verbeteren van hun persoonlijke gezondheid. Om dat doel te realiseren is de strategie aangescherpt en zijn er drie pijlers geformuleerd: ‘a healthy business’ voor een financieel gezond bedrijf, ‘a healthy planet’ door het ondersteunen van mensen in hun gezondheid, en ‘a healthy organization’ door het creëren van een gezonde bedrijfscultuur. D&B’s creatief strateeg Sven en internal branding expert Nieske ontwikkelden het cutluurtraject ‘Get FIT together’ om die laatste pijler vorm te geven. Want buiten winnen = binnen beginnen!
Get FIT together bij elkaar horen en bij elkaar passen
Get FIT Together Het doel van het cultuurtraject was een Bonusan te creëren dat als één bedrijf opereert in lijn van de nieuwe strategie. Een Bonusan waarin alle medewerkers de gewenste cultuur begrijpen, omarmen en zich ernaar gedragen. Zo weten medewerkers wat typisch Bonusan is en wat hun rol is in de organisatie. Leidinggevenden snappen hoe zij langetermijn plannen kunnen doorvertalen naar hun afdeling. Door middel van drie live events werden medewerkers meegenomen op reis naar de Belofte van Bonusan, waar alle medewerkers van Bonusan aan mee hebben gewerkt. Zo werd getoetst of de kernwaarden begrijpelijk en aansprekend waren en vervolgens aangescherpt. Er bleven 5 kernwaarden - FITamines - over waar iedereen zich mee kon identificeren: samen, persoonlijk, eigen regie, energie en leren.
Gouden Giraffe Event Award voor impactvolle aanpak
Impact op lange termijn Van de Belofte van Bonusan, de compacte pitch waar Bonusan voor staat op basis van de vijf kernwaarden (FITamines), werd een 8D-audiobeleving gemaakt en de inhoud is inmiddels geïntegreerd. Zo vind je de belofte bijvoorbeeld terug op de vacaturepagina van het bedrijf en worden medewerkers elke maand tijdens voortgangsgesprekken getoetst aan de hand van de FITamines. Leidinggevenden volgden een train-de-trainer sessie zodat ze leren hoe ze FITsessies voor medewerkers kunnen organiseren. Uit de 0- en 1 meting die D&B Eventmarketing heeft gedaan, bleek dat de splitsing tussen kantoor en productie nu minder groot is en dat 87% van de medewerkers de FITamines herkent en begrijpt. Om dat proces te bevorderen mochten medewerkers formuleren hoe zij persoonlijk bijdragen aan het waarmaken van de belofte van Bonusan. Deze beloftes zijn verzameld in het Hart van Bonusan, dat de vijf kernwaarden visueel maakt. Een mooie herinnering aan de gezamenlijke missie en het traject, dat impact heeft gemaakt en gaat hebben op de lange termijn. Wil jij ook de bedrijfscultuur nieuw leven inblazen? Neem dan vooral contact met ons op! Ons creatieve én operationele team staan voor je klaar om samen met jou een doeltreffend event te realiseren. Bel +31 35 303 2000 of mail naar info@db-eventmarketing.nl.
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000
Voor aanvragen mailen naar: sales@db-eventmarketing.nl
Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management