Open dagen

Open dag organiseren

Open dag organiseren voor je bedrijf? D&B Eventmarketing gelooft dat evenementen een boost kunnen geven aan jouw doelstellingen. Een open dag of open huis is zo’n event. Open dagen spreken verschillende doelgroepen aan, brengen mensen in beweging en betrekken ze bij de strategie en ambitie van een organisatie. Wij helpen jou een open dag te organiseren die impact geeft en voor verbinding zorgt.

Waarom een open dag organiseren

Een open dag organiseren bedrijf heeft verschillende voordelen. Waarom een open dag organiseren?
• Je vergroot de naamsbekendheid van je bedrijf en verbetert je imago;
• Je bouwt aan een goede relatie met mensen uit de omgeving;
• Je verstevigt de band met klanten en relaties;
• Je zorgt voor verbondenheid en gemotiveerd personeel;
• Je kunt potentiële nieuwe medewerkers werven met een open dag.

Open dag ideeën: de mogelijkheden bij D&B Eventmarketing

Open dag organiseren? Ideeën en mogelijkheden hiervoor zijn er genoeg. Een open dag organiseren kost flink wat tijd, geld en mankracht. Daarom is het slim om jouw evenement optimaal te benutten en de organisatie professioneel aan te pakken. Zo organiseer je een open dag die niet alleen geslaagd is, maar bovendien bijdraagt aan de doelstellingen die je als bedrijf wilt bereiken. D&B Eventmarketing kan hierbij helpen. Met meer dan 40 jaar ervaring hebben wij alle kennis is huis om van jouw open dag een topevenement te maken. Graag vertellen we je over de uitgebreide mogelijkheden op het gebied van een open dag organiseren voor jouw bedrijf.

Open dag organiseren: onze werkwijze

Bij het organiseren van een open dag of open huis komt veel kijken. Om ervoor te zorgen dat je niets vergeet, ontwikkelde D&B Eventmarketing een werkwijze, bestaande uit zes fases.

Fase 1: Oriëntatie en strategie

Waarom een open dag organiseren? In de eerste plaats omdat een open dag een perfect moment is om jouw organisatie onder de aandacht te brengen bij verschillende doelgroepen. Begin daarom op tijd met het bepalen van een strategie. Stel jezelf hierbij een aantal vragen:
• Wat is het doel van de open dag? Wat is de ambitie?
• Wat zijn de doelgroepen? Bijvoorbeeld: potentiële medewerkers, familie van medewerkers, pers, relaties of klanten.
• Wie gaat de open dag organiseren? Deze ideeën zet je nu alvast op papier.

Fase 2: Team samenstellen

Voortbordurend op de laatste vraag, ga je aan de slag met het samenstellen van een team. Hierin zitten zowel medewerkers van je bedrijf als externe experts. Maak gebruik van ieders sterke kanten. Zorg bovendien voor een duidelijke taakverdeling zodat iedereen weet wat zijn of haar verantwoordelijkheden zijn.

Fase 3: Invulling open dag

Wat voor activiteiten gaan er plaatsvinden op de open dag? Wat wil je laten zien? Met welk gevoel moeten ze de open dag verlaten? Zet per doelgroep de doelstellingen op een rij. Formuleer vervolgens hoe je hier invulling aan gaat geven. Zo creëer je een programma dat elke doelgroep aanspreekt.

Fase 4: Communicatie

Bekijk over welke communicatiemiddelen je bedrijf beschikt en hoe je deze in kunt zetten. Denk aan bijvoorbeeld een nieuwsbrief of personeelsmagazine, een website, social media en perscontacten. Betrek ook collega’s. Zij zijn de belangrijkste ambassadeurs voor jouw organisatie. Zorg er daarnaast voor dat je relatiebestand up-to-date is.

Fase 5: Productie

Tijd voor het daadwerkelijke organiseren! Zorg ervoor dat de uitstraling en programma-invulling passen bij de ambities met de open dag. Maak keuzes voor bijvoorbeeld een uitnodiging, entertainment, activiteiten en catering die bijdragen aan het doel en de verschillende doelgroepen aanspreken.

Fase 6: Meten is weten

Door doelen meetbaar te maken, zorgen we dat de open dag nog meer waarde heeft. Voer voorafgaand een 0-meting uit. Zo kun je na het event goed meten wat het evenement heeft opgeleverd.

Succesvolle open dagen van opdrachtgevers

D&B Eventmarketing organiseert allerlei soorten evenementen, waaronder ook open dagen of een open huis. Wil jij open dag organiseren ideeën? We delen een aantal voorbeelden van succesvolle open dagen van opdrachtgevers:
Open dag opening Markthal Rotterdam
• Open dag jubileum Enza Zaden
Relatiedag en medewerkersevent Schoneveld Breeding

Open dag organiseren? Schakel D&B Eventmarketing in!

Open dag organiseren bedrijf? D&B Eventmarketing helpt jou om een doorslaand succes te maken van jouw open dag. Van open dag organiseren ideeën tot de daadwerkelijke organisatie van een open huis: onze experts zijn je graag van dienst. Wij zorgen ervoor dat jouw open dag er één wordt om nooit te vergeten. Lees meer over de mogelijkheden die ons evenementenbureau jou kan bieden.

Download
Whitepaper
Goed bezig! Je bent nog één stap verwijderd van een shot verse tips en gerijpte inzichten. We zijn nieuwsgierig naar jou, vul je daarom even onderstaande gegevens in? Alvast veel leesplezier!
X sluit
Bel mij terug
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net) Bevestig dat u geen robot bent door de karakters in het plaatje in te voeren.
X sluit
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000
Voor aanvragen mailen naar: sales@db-eventmarketing.nl
Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management