De D&B Dankjewel Borrel 2016: een event organiseer je nooit alleen

blog
sep. 1, 2016

Jaren geleden organiseerden we ieder jaar de legendarische 'D&B Keukenblok-Kerstborrel'. We deden dit om onze loyale leveranciers te bedanken én om ons vak te vieren. Wij vonden het tijd om dit initiatief nieuw leven in te blazen. Dit keer niet met kerst maar bij lekker weer als afsluiting van de zomervakantie. En vooral als boost voor het komende eventseizoen met mooie eventproducties. Dat zijn er dit jaar nogal wat...

Een event is net als een penalty nemen

Ruim 100 stoelen stonden klaar in de kerk in Muiden voor de D&B Dankjewel Borrel 2016. Pieter Bas Boertje trapte af: ‘Eén van de redenen dat wij het al 33 jaar ‘volhouden’ is de enorme liefde van ons team voor het mooie eventvak: bedrijven ondersteunen om hun ambities en doelstellingen te realiseren en mensen raken en verbinden vinden wij het mooiste dat er is. Deze liefde delen we met onze leveranciers en dankzij jullie kunnen wij elke keer weer die mooie eventverhalen tot leven brengen. Een event is net als een penalty schieten; de bal moet er altijd in, het moet altijd in één keer goed. En dat kan alleen als je samenwerkt met leveranciers waarop je kunt vertrouwen. Een event organiseer je namelijk nooit alleen!’

Een event als klokje…

‘Het organiseren van een event is als het raderwerk van een klok’, begon Projectmanager Ilse Lubbers-Dalhuisen haar verhaal. Bevlogen licht zij haar vergelijking toe aan de gasten in de zaal: ‘Het eindresultaat is een tikkend klokje en het proces ernaar toe het in elkaar zetten van dat klokwerk. Een klokje bestaat namelijk uit allerlei kleine onderdelen met allen hun eigen functie. De kunst is om de onderdelen te finetunen en naadloos op elkaar aan te laten sluiten.’ Zij legt verder uit: ‘Bij ieder traject, klein of groot, kort of lang, ongeacht of het om een basic klokje of een high tech klokje gaat hebben we de hulp van onze leveranciers nodig. Als projectmanager kan je wel de batterij zijn om iedereen achter zijn of haar broek aan te zitten of de olie om alles op elkaar af te stemmen. Maar samenwerking daarin is o zo belangrijk. Je hebt elkaar nodig, je doet het samen!’

Samenwerken met een bijna militaire inslag

Projectmanager Lara Roos illustreerde deze metafoor met een voorbeeld uit de praktijk: ‘Ik krijg een kick van logistieke klussen met bijna militaire precisie. Zoals het evenement in het Rijksmuseum waar om 16.45 uur nog duizenden bezoekers in het museum rondliepen en om 17.50 uur de eerste van de 350 gasten van het event verwacht werden. Ja, dat hoor je goed, in krap een uur moest alles klaar staan voor dit hoogstaande netwerk event met twee podia, techniek op meerdere plekken, een walking diner en beroemde performers.’ Zij vervolgt haar verhaal en benadrukt hoe belangrijk het is dat je op elkaar kan bouwen: ‘Er stonden maar liefst 350 crewleden paraat, net zoveel mensen als er gasten waren. En een slinger van honderden kisten met materialen, flightcases en karren, allemaal met militaire precisie opgesteld in de achtergelegen museumgangen. Gecodeerd per lift en per ruimte. Personeel gespannen in afwachting, allen toebedeeld voor één taak en wachtend op die ene call. In opperste concentratie deed iedereen zijn werk, je kon letterlijk een speld horen vallen!’

Geloof in de kracht van doen

Het programma in de kerk werd afgesloten door Marius Smit, oprichter van de eerste professionele plastic fishing company ter wereld. Plastic Whale wil ’s werelds wateren plastic-vrij maken, te beginnen met de Amsterdamse grachten. ‘Ik ben een loser!’, verkondigde hij. Een verrassende uitspraak als iemand dat zomaar openlijk zegt tegen een zaal vol mensen. Hij wilde hiermee zeggen dat hij in zijn leven al meerdere ideeën heeft gehad maar nooit durfde te DOEN. Hij bleef altijd kleven aan die vertrouwde baan die hem zekerheid bood. Door een doel voor ogen te hebben en de sprong in het diepe te durven maken is zijn uitdaging werkelijkheid geworden. En met resultaat: in vier jaar tijd is Plastic Whale uitgegroeid tot een snelgroeiende social enterprise met investeerders, sponsoren, partners en vele klanten. Het bijzondere is dat Marius nog nooit aan marketing of acquisitie heeft gedaan. Het verhaal verkoopt zichzelf; alle partijen waar Marius mee samenwerkt hebben zich uit zichzelf bij hem aangemeld. Een mooi en inspirerend verhaal over persoonlijke tegenslagen en overwinningen. Over kwetsbaarheid en doorzettingsvermogen. Over vernieuwende business modellen en nieuwe media. En… over zijn geloof in de kracht van DOEN!

 

Een zonnig einde

Na het inhoudelijke programma liepen de gasten naar ons D&B Eventhuis om gezamenlijk het glas te heffen op de toekomst. Waarbij iedereen zich altijd af vraagt hoe het toch kan dat bij ons in Muiden altijd de zon schijnt…. :) ?!

Bekijk de foto’s van de D&B Dankjewel Borrel op onze Facebookpagina.

Share:
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000
Voor aanvragen mailen naar: sales@db-eventmarketing.nl
Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management