Jorryt in MT als Directeur Creatie en Innovatie

Actueel
mrt. 14, 2022

Wij hebben leuk nieuws! Creatief Strateeg Jorryt van der Haar zit sinds februari in het MT en kan zichzelf vanaf nu Directeur Creatie & Innovatie noemen. “Met mijn komst binnen het MT is de driehoek van Commercie, Productie en Creatie compleet en zorgen we voor de juiste balans binnen de organisatie." Benieuwd waar Jorryt zich op gaat focussen en hoe hij de weg naar het MT bewandeld heeft? Lees snel verder.

De driehoek is compleet

Als Creatief Strateeg heeft Jorryt zich altijd al gefocust op het ontwikkelen van concepten én nieuwe creatieve toepassingen die onze concepten nog doeltreffender maakten. Het is dan ook geen verrassing dat hij zich binnen het MT gaat richten op Creatie en Innovatie. “Josine zorgt ervoor dat het bedrijf goed wordt gerund en dat de producties soepel verlopen. Sabine draagt zorg voor de commerciële kant van het bedrijf en ik ga mij focussen op de (door) ontwikkeling van concepten. Dat zorgt ervoor dat de driehoek van Commercie, Productie en Creatie compleet is. Op deze manier zorgen we voor de juiste balans binnen de organisatie en kunnen wij er samen voor zorgen dat wij voor onze prachtige opdrachtgevers de meest impactvolle concepten kunnen bedenken én uitvoeren.” Pieter Bas zal zich, als CEO van D&B en onderdeel van het MT, meer focussen op het ondernemerschap, de strategie en marketing van D&B.

MT-2022

Vooruit kijken

“De introductie van mijn rol is direct gerelateerd aan de vernieuwde bedrijfsvoering en organisatiestructuur die ook per februari is ingegaan. We gaan het procesmatig anders aanpakken zodat onze opdrachtgevers nog beter geholpen gaan worden in het behalen van hun resultaten. Dit betekent dat we flink gaan uitbreiden, ook de creatieve afdeling. En daar kijk ik ontzettend naar uit! Ik vind het heerlijk om te werken met creatieven en om hen in hun kracht te kunnen zetten zodat ook zij zich blijven door ontwikkelen. Dat zie je uiteindelijk ook terug in het werk dat zij verrichten.
 

“Nu is het de kunst om ook buiten crisistijden om te blijven innoveren”

 

Door de komst van corona hebben wij in 2020 echt stappen kunnen zetten met het innoveren van onze dienstverlening. We hebben als één van de eerste bureaus kunnen laten zien wat voor impact je met online events kunt maken. Dat gaf mij enorm veel energie en nu is het de kunst om ook buiten crisistijden te blijven innoveren. De wereld is constant in beweging en de mix van communicatiemiddelen - digitaal én live - wordt steeds meer één geheel. Het vooruit kijken en eerder inspelen op trends zorgt ervoor dat D&B toekomst-proof wordt. Daarom ga ik mij de komende tijd vooral richten op vernieuwing, hoe wij onszelf als bureau kunnen blijven uitdagen én op de persoonlijke ontwikkeling van ons team waardoor we gezamenlijk volmondig kunnen zeggen: op naar de volgende 39 jaar Eventhuis!”

De weg naar Rome

Als je terugkijkt naar Jorryt zijn verleden, is het geen verrassing dat hij nu hier staat. “Als kleine jongen hield ik al van show. In groep 4 stond ik tijdens de jaarlijkse bonte avond tussen acht meiden te dansen en te playbacken. Dit moment – en vooral de foto – koester ik nog steeds. Want hoe cool was het dat ik toen al op het podium stond? Al vind ik het nu cool om een andere reden. Ik denk namelijk dat het er toen al in zat; de wens om mensen te vermaken en toffe shows neer te zetten. Iets wat zich daarna ook uitte door het organiseren van vele hockeyfeesten, toernooien en thematische huisfeestjes.”

minijorryt

“Na een roerige middelbare school periode, laten we zeggen dat ik het voorbeeld ben dat het gegeneraliseerde schoolsysteem zeker niet voor iedereen optimaal werkt, kwam ik op de politieacademie in Amsterdam terecht. Ik ben politieman geweest. Als je het hebt over impactvolle momenten heb ik die daar ook meegemaakt. Toch paste dit strakke keurslijf niet helemaal. Het ‘doen-omdat-het-moet-en-omdat-ik-het-zeg’ klopte niet met mijn visie. Er leiden altijd meerdere wegen naar Rome die leuker of sneller zijn, of meer resultaat bieden.”

Uiteindelijk is hij opnieuw de schoolbanken in gekropen om te doen waar hij echt van hield: mensen blij maken. “Ik heb mijn hart verloren aan events tijdens mijn stage waarna ik vervolgens nog veel andere toffe producties heb mogen neerzetten. Een aantal bureaus later was daar in 2016 opeens D&B. De plek waar ik het vak ‘echt’ geleerd heb. Na eerst twee jaar de productie van onze concepten opgepakt te hebben, lonkte het creatieve vak en maakte ik de stap naar de functie Creatief Strateeg. 

En nu zit ik hier als Directeur Creatie & Innovatie. Weer nieuwe kansen. Nieuwe uitdagingen. Iets waar ik ontzettend gelukkig van word. En wie had dat gedacht toen ik op 15-jarige leeftijd als ‘twijfelgeval’ werd bestempeld aan het einde van het schooljaar… Zo zie je maar weer, er is niet één weg naar Rome. Ieder neemt zijn eigen route. Soms via een omweg, omdat je daar nu eenmaal dingen ziet en meemaakt die je nodig hebt om goed voorbereid in Rome aan te komen.”

En nu?

“Er is werk aan de winkel!”, zegt Jorryt met een grote glimlach. “Ik zie veel kansen die wij met elkaar kunnen gaan pakken. Voor nu focus ik mij op drie grote onderwerpen: ieders persoonlijke ontwikkeling, onszelf als bureau blijven uitdagen én vernieuwing.

Er staat een fantastisch team en we willen ervoor zorgen dat iedereen de beste versie van zichzelf kan zijn en optimaal zijn of haar werk kan uitvoeren. Want gelukkige mensen maken de mooiste dingen! Ook zijn we ons ervan bewust dat we onszelf iedere keer opnieuw moeten blijven uitdagen. Wij doen toffe en goede dingen, de resultaten liegen er niet om. Toch moeten we onszelf de vraag blijven stellen ‘Hoe kan het nog beter?’ of ‘Welke mogelijkheid laten we nu schieten?’.

En vernieuwing is daarbij ook een groot onderwerp. We moeten de behoeftes voor zijn en steeds het vak opnieuw blijven uitvinden zoals we in 2020 ook hebben gedaan. Onze campagnematige inzet van events en het zien van evenementen als strategische tool is iets wat zich moet blijven ontwikkelen. Maar ook de digitale versnelling waarin we ons begeven. Op welke manier kan blockchain technologie ons verder helpen? Hoe gaan wij ons positioneren binnen de Metaverse als de ‘snel-geld storm’ weer is gaan liggen en we echt kunnen gaan bouwen aan digitale werelden? Allemaal kansen die we zeker moeten gaan uitzoeken. Daarnaast willen we de ultieme combinatie van live en online uitvinden. En dat allemaal in een ‘echte’ wereld waar we ervoor moeten zorgen dat de generatie na ons ook optimaal kan genieten van ontmoetingen, gezamenlijke belevenissen en een mooi toekomstperspectief!”

Share:
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000
Voor aanvragen mailen naar: sales@db-eventmarketing.nl
Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management