Terugblik 2016: een bijzonder jaar vol hoogtepunten!

blog
dec. 30, 2016

2016 is alweer bijna ten einde en 2017 staat voor de deur. Op de een-na-laatste dag van het jaar is het tijd om terug te blikken, want 2016... wat was je bijzonder en wat hebben we mooie momenten beleefd!

Zo breidde ons team uit en werken we momenteel met maar liefst 22 bevlogen D&B-ers in ons Eventhuis in Muiden. We lieten onze creativiteit de vrije loop gaan en bedachten waanzinnige concepten voor onze opdrachtgevers, met als resultaat meer dan 100 events op de agenda in zowel binnen- als buitenland.

Het jaar vloog dus om! We vroegen ons team naar hun ultieme hoogtepunt van 2016:

Bloemenfestijn tijdens de D&B Rosé

Marion draait al heel wat jaartjes mee bij D&B, dit jaar al weer 16 jaar. Marion werd in 2016 heel blij van de D&B Rosé. Trots vertelt zij: ‘We hadden een recordaantal gasten, het vond plaats op een bijzondere en spannende locatie onder een overkapping in een weiland, we hadden gave sprekers, er was heerlijke rosé tijdens de proeverij én… het was mooi weer! Ook mocht ik voor D&B alle bloemdecoraties voor zowel binnen als buiten maken. Bij mij thuis leek het net een bloemenstal en ik was trots op het resultaat!’

3 nieuwe boosters!

Femke (die dit jaar 15 jaar bij D&B vierde) werkte hard aan de uitgave van de nieuwe D&B Boosters: ‘Niet één, niet twee maar liefst drie! boosters zijn dit jaar verschenen: de Eventbooster, de Relatiemarketing Booster en de Innovatie Booster. Kennisdelen over ons vak geeft mij een echte boost!’

O ja, en Femke denkt vol lof terug aan de overwinning met haar team tijdens het D&B-uitje 2016!

Forever Chocolate

Soms heb je van die evenementen die zo bijzonder zijn dat ze je altijd bijblijven. Dat was zowel voor Creatief Conceptontwikkelaar Cristel als Projectmanager Sandra het geval bij de Managers Conference 2016 voor chocoladefabrikant Barry Callebaut. 200 gasten van over de hele wereld kwamen naar Amsterdam en werden hier drie dagen verrast en geraakt.

‘Het allereerste contact met onze opdrachtgever uit Zwitserland verliep via Skype’, vertelt Cristel. ‘We hebben hen kunnen overtuigen van onze expertise en enthousiasme. Vanuit daar ontstond een mooi dubbelzijdig intern- en extern co-creatie traject. Waarbij ik enerzijds een hele dag met de klant heb mogen brainstormen en ze het gehele traject heb mogen verrassen met mijn creatieve inbreng. En anderzijds een innig werktraject met mijn collega’s. Met Sandra als projectmanager en Josine en Lennart als interne adviseurs, waarbij we samen het event hebben vormgegeven.’

Sandra was verantwoordelijk voor de organisatie van de drie congresdagen en de drie avondprogramma’s die mooi op elkaar aansloten: ‘Barry Callebaut was mijn pareltje van 2016. Het waren hectische maanden in de voorbereiding. Want door de vele verschillende locaties, wisselprogramma’s en netwerk- en feestavonden, waren het eigenlijk negen losse events. Een echte uitdaging, maar wat was het gaaf! Het allermooiste moment vond ik de Cooking Together op dag 2 in het Transformatorhuis in de Westergasfabriek.’

Cristel vult aan: ‘Toen we op de laatste avond met elkaar en de klant een proost uitbrachten vertelde onze contactpersoon dat ze een omhelzing van haar CEO had gekregen voor het geslaagde event. Dat was voor mij het grootste compliment!’

Nieuwsgierig naar meer? Bekijk de Barry Callebaut case.

De Gouden Giraffe uitreiking

Op 12 februari vond de Gouden Giraffe Uitreiking plaats. Altijd een spannende aangelegenheid, zo ook voor Pieter Bas Boertje: ‘Tijdens de awarduitreiking in de Fokker Terminal werd ik door meer dan 400 eventprofessionals en opdrachtgevers in de zaal én ruim 2000 online stemmers beloond met een oeuvreprijs. Dat heeft mij enorm geraakt en was na 28 jaar een mooie aanmoediging om voluit door te gaan met het mooiste vak van de wereld!’

Heartbeat-sessies met PVS

Het D&B hoogtepunt van Nieske vond plaats in september: ‘In de prachtige kas op de velden van Pop Vriend Seeds hielden we daar de Heartbeat-sessies. Korte, maar krachtige, leuke sessies over de waarden (heartbeats) van dit prachtige familiebedrijf. In kleine groepen, zodat we aan het einde van de sessie nog samen om een ronde tafel pasten. Aan die ronde tafel werden zaken besproken en ook kwetsbaarheden gedeeld. Stoere West-Friese pakhuis mannen in gesprek met de secure laboratorium dames. Introverte zaden specialisten in gesprek met de goed gebekte planningsmannen. Echt magische momenten!’

Net anders dan anders dingen

Paul krijgt heel veel energie van de net anders dan anders dingen. Waarbij hij even iets anders probeert. Kijkt wat er mogelijk is en, of dat nu gelukt is of niet, het is fijn om te proberen en te leren! 2016 was hier voor Paul een mooi jaar voor: ‘Van het dagvoorzitterschap bij het NARIM-congres, het geven van de workshop ‘kracht van events’ op de beurs, tot naar Kroatië gaan om nog 1 keer mee te doen als projectmanager (sort of…) en ook alle opdrachten die zijn gevallen!’

Samenwerken met een ander bureau

Naast het aansturen van het team van projectmanagers organiseert Operationeel Manager Josine ook events. Zo ook het retail-event van de Nederlandse Loterij: ‘De samenwerking met Emboost maakte het bijzonder. Samenwerken met een ander bureau geeft je weer een andere kijk op hoe je als D&B zelf dingen aanpakt. Daarnaast was het gewoon weer zo’n fijne klus waar alles klopte!’

Levensgrote advent-kalender

Sinds half november is Projectmanager Jorryt de nieuwste aanwinst van D&B. Hoewel hij nog maar kort onderdeel uitmaakt van het team heeft hij wel al op een aantal events gewerkt: ‘Mijn leukste D&B-moment was tijdens het Samsung X-mas Sensation Event in Bunnik. Uit een levensgrote advent-kalender konden alle kinderen een cadeau halen. Vanaf de achterkant moesten deze cadeaus bijgevuld worden, waardoor ik samen met collega Ilse een soort van reactiespel aan het spelen was. We wisten niet welk vakje als volgende geleegd zou worden. Mocht je dus ooit nog iemand nodig hebben met een goed reactievermogen, dat zit je bij Ilse en mij wel goed!’

Een schot in de roos!

Creatief Conceptonwikkelaar Bas doet niets liever dan gave concepten bedenken, zijn hoogtepunt beleefde hij afgelopen week: ‘Tijdens een presentatie liet ik een impressietekening aan de klant zien en ik zag in één oogopslag dat het concept een schot in de roos was. Dat hebben we bij creatie natuurlijk wel vaker; anders zouden we ons werk niet goed doen. Maar waar we soms na een intake nog echt moeten brainstormen om de juiste conceptuele invulling te bepalen, had ik bij deze aanvraag meteen voor ogen wat ik wilde neerzetten. Een enorm uitdagend voorstel waarbij ik een specifieke locatie bereid moest vinden het totaal anders aan te pakken. En dat is gelukt!

Het is zo gaaf om wat je in gedachten al helemaal hebt ingevuld, samen met leveranciers vorm te geven. En om dat vervolgens in een presentatie te gieten, waarin ik de klant helemaal mee kan nemen in de bedachte beleving. Met dus als kers op de taart de 3d-impressie van de zaal en haar reactie daarop. Wauw, wat is mijn werk gaaf!’ 

Kitkat schieten

3-2-1... VUUR! Tijdens een event werden 1800 gasten overladen met KitKats. Lennart was de bedenker van deze actie: ‘Het gaf een onwijze boost aan het plenaire programma. Ik werd er zelf ook ontzettend blij van. En ik ging weer even terug in de tijd, om met grote kanonnen dingen de lucht in te mogen schieten. Het verrassen van mensen zit hem vaak in dit soort onverwachte elementen.’

 

Het scoren van je eerste D&B-deal

Veel uitbreiding bij D&B dit jaar, ook onze Sales-afdeling is uitgebreid. Ilke startte 5 maanden geleden in de functie van Commercieel Manager: 'In de afgelopen maanden heb ik al vele mooie events mogen zien en beleven.
Maar het scoren van je eerste deal is toch wel een hoogtepunt als je op je commerciële kwaliteiten 'binnengehaald' bent. Het ging om een relatiemarketingevent en het vieren van het hoogste punt van een immens groot distributiecentrum. Dit voor onze nieuwe klant Hercuton.
Ik vind het geweldig om te zien hoe we als team een concept bedenken in de voorbereiding en hoe dit tot leven komt tijdens het event. 'Legolisering', de bedrijfsterm van Hercuton, kwam op verschillende manieren tot uiting die middag. Een event waar ook Minister Blok, van Wonen en Rijksdienst, aan heeft deelgenomen.

Kortom een geslaagd event voor alle partijen, want de doelstellingen om relaties te versterken en veel persaandacht te vergaren zijn meer dan behaald.'

Marinus sluit zich aan bij dit hoogtepunt: 'Voor mij was de productietijd redelijk kort en hierdoor moest ik snel met alle partijen schakelen. Ik ben ontzettend trots op het eindresultaat!'

Talentvolle stagiaires

Ieder jaar heeft D&B plek voor aanstormend eventtalent. Zij lopen mee met ons team en leren zo alle ins en outs van het eventvak. Waar de eerste weken vooral veel meegekeken wordt zien we gedurende de stageperiode onze stagiaires groeien en eindverantwoordelijk zijn voor (deel)projecten. Zo schreef creatief stagiaire Laura haar eerste conceptpresentatie en deze werd enthousiast ontvangen door onze opdrachtgever. ‘Ik vond het ontzettend leerzaam en ook leuk dat ik mee ging naar de presentatie zodat ik de reactie van onze opdrachtgever kon zien.’

Op 17 december vond in het Hotel Nassau in Breda het Shire personeelsevent ‘The Night of the Stars’ plaats. Eventmanagement stagiaire Danielle verzorgde de productie: ‘Tijdens deze avond waren de medewerker met partners de sterren van de avond. Dit werd doorgevoerd in alle elementen van het event: zo werden de gasten warm toegezongen door het welkomstkoor, schreven zij kerstwensen op en deze gingen als sterren in de kerstboom, zij kregen een persoonlijke welkomstbrief op hun kamer en werden uiteraard in de watten gelegd met het feestelijke diner.’

Pink lady

Projectmanager Lisanne haar antwoord, op de vraag wat haar hoogtepunt van het jaar was, was kort maar krachtig: ‘Mijn eerste werkdag bij D&B op 4 april. Ondergedompeld worden in roze en inmiddels weet ik niet meer beter!’

26.000 bezoekers op onze website

Dit jaar schreven we zo'n 40 blogs, stuurden we 4 online Raken uit en waren we actief op diverse social media kanalen. Saskia is tevreden: 'Onze website werd meer dan 26.000 keer bezocht! Het is gaaf om in verbinding te staan met klanten, leveranciers, ambassadeurs en de D&B-familie. Om de enthousiaste reacties te lezen op events en de D&B-verhalen en inspiratie te delen. Om de wereld te laten zien wie we zijn en hoe mooi het eventvak is.'

In de spotlights

Naast alle dagelijkse werkzaamheden komen in het leven van een D&B-er vaak bijzondere momenten voor. Net even anders dan anders. Zo schitterden Josine, Pieter Bas en Sabine in het TV-programma Ondernemen Doen We Zo On Tour. Sabine vertelt enthousiast: ‘Het is heel apart om jezelf ineens voorbij te zien komen bij RTL7. Ik vond het echt een hele leuke ervaring om met de filmcrew in ons Eventhuis het programma op te nemen. Ook had ik dit jaar de eer om de presentatie van ons eigen relatiemarketingevent D&B Rosé op mij te nemen. Dat was echt mijn hoogtepunt van 2016!’



Incentive event naar Kroatië

Lara kijkt omhoog en je ziet bijna alle events in haar gedachten voorbij flitsen: ‘Ook dit jaar zijn er weer een heel aantal mooie events de revue gepasseerd waar met een grote dikke sticker mijn naam opstond. Logistieke uitdagingen genoeg! I love it! Van een gaaf event in de gloednieuwe Adam toren waar wij het allereerste event organiseerden in een nog bouwvallige ‘club to be’. Of mijn jaarlijks terugkerende event in het Rijksmuseum met een totale opbouw van slechts 50 minuten. Maar met stip op nummer 1 staat toch zeker mijn incentive event naar Kroatië afgelopen zomer. Samen met 350 gasten in gecharterde vliegtuigen naar het pittoreske Dubrovnik. Een event dat bruiste van creativiteit en een programma dat vol stond met logistieke uitdagingen. Bloed, zweet en een enkele traan, maar wat was het gaaf!’

De buzz van D&B

Ilse begon haar jaar met zwangerschapsverlof, maar genoot er zeker van om terug te komen: ‘ Terugkomen in de buzz van D&B, waar hard gelachen en hard gebuffeld wordt, heerlijk! Ik heb met een grote grijns het meest genoten van een stel dansende en uitgelaten collega’s tijdens de afsluiting van een succesvol jubileumevent.

Het allerlaatste event van het jaar

Michelle had dit jaar de eer om het allerlaatste event van het jaar te organiseren. En niet zomaar een event… ‘Het was echt een hoogtepunt om dit bijzondere kerst-relatie-event te mogen organiseren. De gasten werden verrast met een speciaal op maat geschreven Kerstverhaal wat werd door vertaald in een prachtige show. Een avond waar je werd geraakt door (klassieke) muziek van een orkest, jonge muzikale talenten, moderne dans en indrukwekkende beelden van de live visual artist. Echt gaaf om te zien hoe alles dan samenkomt en klopt. Dat geeft echt een boost!’, aldus Michelle.

Wij wensen iedereen een heel mooi uiteinde en een fantastisch 2017 vol onvergetelijke momenten toe!

Share:
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000
Voor aanvragen mailen naar: sales@db-eventmarketing.nl
Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management