Uitzwaaien & inluiden

blog
Door: Femke Ramaker
nov. 8, 2017

De dagen worden korter en kouder, het is de tijd van het jaar om samen 2017 door te nemen.

Bij D&B Eventmarketing doen we dat elk jaar met onze collega's (en hun partners), tijdens een warm en feestelijk kerstdiner voor alle D&B'ers. Ongelooflijk wat we dan weer allemaal meegemaakt hebben, wat gaat het leven toch snel! We zitten graag op die mijlpaal om elkaar vooral ook even te bedanken.

De avond is altijd echt een feestje, ook voor onze partners die dan een glinsterende glimp meekrijgen van waar we nu eigenlijk mee bezig zijn al die uren dat ze 'hun D&B'er' moeten missen! Toegegeven, de timing is ieder jaar best een uitdaging, aangezien we het tussen onze hectische eindejaars evenementenkalender door doen.

Zoals bijvoorbeeld een prachtig 'kerstig' event voor een financiële dienstverlener waar we nu volop mee bezig zijn: een muzikaal programma op maat in een Theater in Amsterdam. Dat is weer een andere manier om stil te staan bij kerst. Waarbij deze trouwe opdrachtgever met name haar relaties wil bedanken en hen trakteert op een mooie en stijlvolle avond uit. Een herinnering om toe te voegen aan het jaar 2017.

Samsung heeft Kerst ook als momentum uitgekozen om relaties uit te nodigen. Nee, niet alleen directe contacten, ook hun gezinnen. En dan ook meteen maar alle medewerkers! Dat betekende voor de tienjarige editie van vorig jaar: 200 volwassen, 165 kinderen, 80 liter warme chocomelk, een enorme levende adventkalender en hééééél veel kerstbomen die aan het einde van de dag mee werden genomen naar huis. Wat mij nog heel sterk is bijgebleven is dat de sfeer zo gemoedelijk was en dat het werkelijk niet uitmaakte wat nu je relatie tot Samsung was; je hoorde erbij en deed ertoe!

Niets is fijner - vooral voor een eventmanager - dan het jaar feestelijk af te sluiten! Maar, in januari gaan we toch echt ook weer serieus aan de slag met de stip aan de horizon. Met al onze collega's doen we dat door samen de hei op te gaan. Letterlijk. We bespreken onze nieuwe plannen en ambities, wat we verwachten van het nieuwe jaar en wat dat betekent voor D&B.

Graag wil ik onze opdrachtgevers meegeven: maak zo'n sessie persoonlijk door naar intenties en goede voornemens te kijken; zo kun je direct samen uitspreken wat ieders toegevoegde waarde voor het aankomende jaar zal zijn. Afgelopen januari deden wij dat samen met hockeycoach Marc Lammers: alle D&B'ers schreven op hun eigen gouden hockeybal hun drie voornemens voor 2017 om vervolgens die bal in het doel te schieten. Metaforisch, maar oh zo effectief! Daarmee onderschrijf je zelf de doelstellingen en maak je het eigen.

PPG deed dat ooit tijdens hun kick-off aan het begin van het jaar door vier nieuwe strategieën te vertalen naar een informatief én entertainend podiumprogramma. Met de medewerkers in arena-setting rondom het podium. De boodschap werd vervolgens door eigen medewerkers van alle afdelingen gepresenteerd. Zo was er betrokkenheid en werden de plannen en ideeën ook omarmd door iedereen.

En dat brengt mij weer bij die mooie, donkere dagen aan het einde van het jaar. Terugblikken op 2017, naar elkaars ideeën en wensen luisteren voor 2018, elkaars visie omarmen en gezamenlijk nieuwe doelstellingen bepalen. Een momentum dat je geweldig met events kunt benutten, zo bewijzen ook onderstaande cases (klik op de foto's)!

Samsung Kerstevent

Stille Kracht - Kerstevent

PPG - Kick-off medewerkersevent

Share:
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000
Voor aanvragen mailen naar: sales@db-eventmarketing.nl
Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management