We stellen je voor aan... Pierre

blog
Door: Pierre van Veldhoven
apr. 26, 2018

Het eventvak is echt een vak, van mensen voor mensen. En daarom vinden we het leuk om de collega's achter D&B Eventmarketing aan jullie voor te stellen. Sinds september 2017 is creatief Pierre van Veldhoven bij ons werkzaam, leer hem beter kennen:

HOE BEN JE BIJ D&B TERECHT GEKOMEN?

Een jaar voordat ik bij D&B aan de slag ging, werkte ik voor het eerst bij een eventbureau. Daarvoor had ik altijd in de reclame gewerkt als Art Director.
Het eventvak had veel raakvlakken met mijn job in de reclame, maar het had iets extra’s: dit was live, rechtstreeks interactie met je doelgroep. En dat betekende ook live de reacties en emoties van je doelgroep zien en ervaren. Zoiets had ik nog niet eerder meegemaakt, het voelde fantastisch. Ik wilde meer!

Via een headhunter waar ik bij ingeschreven stond kwam toen de vacature van D&B voorbij en ik wist meteen: dit is het, deze voelt goed. Dit is mijn kans. Die headhunter wilde mij eerst niet voorstellen en plaatste mij in het reclamehokje: “Je hebt toch veel meer ervaring in de reclame”. Maar ik was vastberaden en overtuigde haar ervan dat dit echt een topmatch was. Zowel voor mij als voor D&B. Vanaf mijn eerste kennismakingsgesprek in juni 2017 met Femke en Josine wist ik dat mijn voorgevoel klopte.

JIJ EN D&B

Binnen D&B ben ik als Creatief Conceptontwikkelaar verantwoordelijk voor de realisatie van verrassende concept-ideeën.

Mijn streven is om impactvolle eventconcepten te bedenken vanuit nieuwe invalshoeken en mijn persoonlijke ervaring en expertise. Daarnaast ben ik een gepassioneerd Designer/Art Director, dus het spreekt voor zich dat alles wat ik bedenk er ook ‘topnotch’ uitziet.

MIJN LEUKSTE/GEKSTE/GRAPPIGSTE D&B-ERVARING

Echt héle gekke dingen heb ik nog niet meegemaakt, ik ben namelijk wel wat gewend, maar die komen vast. Wat ik daarentegen wel vanaf heel vroeg heb mogen voelen is de enorme oprechte betrokkenheid die iedereen hier heeft. Dat uit zich uiteraard dagelijks in het werk en naar de klanten toe maar zeker ook op persoonlijk vlak.

Toen ik net bij D&B werkte heb ik privé twee grote verliezen moeten verwerken in korte tijd en daar hebben mijn D&B-collega’s enorm warm en meelevend op gereageerd. Daar hebben zij mij enorm mee geraakt en gesteund en dat is denk ik één van de vele aspecten die dit bureau zo bijzonder en uniek maakt. Veel bureaus roepen dat ze passie hebben en impact willen maken, maar er zijn er maar weinig die dat daadwerkelijk in alles wat ze doen waarmaken. D&B maakt het 200% waar, geloof mij! Het voelt als een voorrecht en een feestje om met deze topmensen samen te werken.

TYPISCH PIERRE:

Creatief, positief, aanpakker, teamplayer, ‘Nee’ en ‘dat kan niet’ geloof ik niet in.

Verder ben ik een wandelende pop-encyclopedie en bezoek ik graag concerten in de betere kleine zalen van het land, liefhebber van een oneindig scala aan muziek (groot Prince-fan), reizen, musea, kunst, cultuur en design inspireren mij.

En tenslotte: vader van een bijzondere dochter én ik ben gek op stofzuigen. Echt!

WELKE D&B DRIJFVEER* PAST HET BESTE BIJ JE?

Ik kan mij in alle vijf wel vinden, maar voel toch de meeste affiniteit met de V van Vindingrijkheid.
* De 5 V's: Vuur, Vindingrijkheid, Vertrouwen, Vakmanschap & Verdieping

WAT IS HET MOOISTE EVENT WAT JE HEBT GEORGANISEERD OF HEBT MEEGEMAAKT?

Super cliché maar ik weet dat mijn mooiste event nog moet komen. Elke dag is een leerschool voor mij. Het eventvak heeft zoals ik al zei veel raakvlakken met mijn oude job maar ook heel veel unieke en eigen aspecten die je echt moet leren door ze te doen. Gelukkig ben ik omgeven door ervaren collega’s die het fijn vinden om hun best practices te delen. Daartegenover deel ik mijn specifieke vakervaringen en skills weer. WinWin.

WELK EVENEMENT ZOU JE WILLEN BEDENKEN/ORGANISEREN?

Misschien wel een heel heftig voorbeeld maar wel één die destijds een enorme indruk op mij heeft gemaakt: Dismaland.
Dit was een tijdelijke tentoonstelling van installaties en andere kunstwerken in de Engelse badplaats Weston-super-Mare. Het project werd georganiseerd door de graffitiartiest Banksy en was een persiflage op het Amerikaanse pretpark Disneyland. Het werd in het geheim gebouwd in het verlaten Tropicana, een zwembad dat Banksy als kind regelmatig had bezocht.
De meeste kunstwerken in het park hadden een maatschappijkritische inslag en maakten een enorme impact door de harde werkelijkheid van de samenleving te laten zien in een vervreemdende pretpark setting.

Het is een prachtvoorbeeld van anders denken en een unieke benaderings- en zienswijze die ik bewonder en ambieer in mijn eigen werk. Kunst, design en ‘het leven daarbuiten’ zijn mijn grootste inspiratiebronnen.

PIERRE'S QUOTE

Can I play with U?

Share:
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000
Voor aanvragen mailen naar: sales@db-eventmarketing.nl
Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management