Gouden tip 1: Open-deur-strategie in drie stappen

blog
Door: Lennart Peeperkorn
apr 21, 2015

Als eventbureau dat al meer dan 32 jaar bestaat, lijkt het ons niet meer dan logisch om een aantal tips te delen! Nummer één in de gouden tip reeks: een open-deur-strategie in drie stappen.

Ons eventbureau is een onderneming, geen feestfabriek in de stijl van 'u vraagt, wij draaien'. Ons bureau is ingericht als een goede organisatie met een duidelijke focus op een topproduct. Een grote inspiratie voor ons vormde het boek Mastering the Rockefeller Habits van Verne Harnish. Vanaf het begin baseerden we onze bedrijfsvoering grotendeels op zijn principes. De drie voorwaarden die Harnish stelt om als onderneming te kunnen groeien leken ons in eerste instantie te simpel voor woorden: maak plannen en stel doelen, verzamel gegevens en structureer overleg. En stel je daarboven een groot, schijnbaar onmogelijk doel. Heel belangrijk dat doel, het helpt je verder te komen dan je voor mogelijk hield.

Olympische Spelen 

'De opening van de Olympische Spelen in Nederland', dat vonden wij destijds wel een mooie om boven ons eventbureau te spijkeren. We begonnen jaarplannen te maken en stelden prioriteiten vast. We hielden bij hoe we scoorden op pitches en legden vast hoeveel projecturen er in een concept gingen. Onze denktank op dinsdag, die we toen instelden, is nog steeds heilig. Daar komt geen tandartsafspraak tussen.

Het doorvoeren en consequent volhouden van Harnish's principes maakte voor ons inzichtelijk hoe we het deden. Door onszelf goed te organiseren konden we stappen zetten en groeien. We konden ons team laten meedenken en dat bracht ambitie in het bedrijf. Ons streven werd om voorop te lopen in onderscheidende evenementen, daar de nummer één in te zijn.

De Rockefeller Strategie mag een open deur lijken, ze werkt. We zijn nu ouder dan dertig jaar en groeien nog steeds. Beter bewijs is er niet. En die Olympische Spelen? Die staan nog steeds op ons lijstje!

De Rockefeller open-deur-strategie tips;

1. Maak plannen en stoel doelen
2. Verzamel gegevens
3. Structureer overleg

En stel je daarboven een groot, schijnbaar onmogelijk doel.

´Ondernemen is heel hard werken om ergens de beste in te zijn'.

Onze eerste gouden tip komt uit ons D&B boekje 'Hoe doen jullie dat nou?'. Bestel 'm hier en kom meer te weten over het mooiste vak van de wereld!

Share:

Social media

Akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons cookiebeleid zoals beschreven in ons privacy statement. Je kunt cookies ook niet accepteren.