We stellen je voor aan Pieter Bas

blog
Door: Pieter Bas Boertje
sep. 10, 2015

Het eventvak is echt een vak, van mensen voor mensen. En daarom vinden we het leuk om de collega's achter Dechesne & Boertje aan jullie voor te stellen. Deze keer het vriendenboekje ingevuld door Pieter Bas Boertje, Algemeen Directeur bij D&B. Nieuwsgierig? Lees mee!

Hoe kwam ik bij D&B?

Ik wist al heel snel dat ik in het eventvak wilde. In de laatste jaren van mijn middelbare school zat ik in de feestcommissie. Het eerste feest dat ik mocht organiseren was een wisselend succes. We hadden de Toppop Discoshow met Ad Visser (de Armin van Buuren van de jaren 80) geregeld. In plaats van de 200 scholieren die er normaal waren kwamen 700 jongeren op het feest af. Het zweet droop van de muren, zo druk was het. En iedereen stond te dansen. Wat was het gaaf! Totdat op het eind van de avond een motorbende alle ramen ingooide. Desondanks wist ik dat ik dit de rest van mijn leven wilde doen. Ik ben nog wel een serieuze studie (bedrijfskunde) gaan doen, maar daar organiseerde ik ook alle evenementen.Na mijn diensttijd heb ik één serieus sollicitatiegesprek gehad, ik weet het nog als de dag van gisteren. Ik was toevallig Janine Dechesne tegengekomen. Zij had toen al een klein eventbureau en ik had haar verteld dat ik het liefst in het eventvak wilde. Vlak voordat ik afzwaaide bij de Artillerie belde Janine me op of ik op gesprek wilde komen. In het enige nette pak dat ik had ging ik op gesprek bij Janine en Elvira. Ze zaten me in joggingpak op te wachten... Een paar dagen later kon ik beginnen. D&B is dus mijn enige 'werkgever' geweest.

Ik en D&B

Bij D&B heb ik alles gedaan. Ik ben als projectmanager begonnen en heb echt allerlei soorten events georganiseerd. Van een managementbijeenkomst op Vlieland tot de One World manifestatie in alle Nederlandse provinciehoofdsteden tot het Amsterdam Jazz Festival. Daarna ben ik meer de commerciële kant opgegaan. En nu mag ik als ondernemer D&B aansturen. Al die jaren heb ik ook creatief meegedacht over de concepten. Dat vind ik al 27 jaar leuk aan D&B: dat ik alle facetten van het vak heb meegemaakt, maar met name dat je bij allerlei bedrijven een kijkje in de keuken mag nemen. Van grote corporates tot sympathieke familiebedrijven en van brancheverenigingen tot particulieren. Dat maakt dat dit vak nooit gaat vervelen.

Mijn leukste/gekste/grappigste D&B ervaring

Dat zijn er in al die jaren zoveel geweest. De gave evenementen (een huwelijk in Dubai, de opening van de Markthal, de jaarlijkse Rijksmuseum Top van KPN, de grote jubilea van FloraHolland, HEMA en Douwe Egberts, de mooie inhoudelijke congressen, het jaarlijkse Zomerevent van Turner, en ga zo maar door), de bijzondere momenten met het team (met de kerstdiners en buitenland trips), de persoonlijke gesprekken met teamleden en trouwe relaties, .... Geen dag is hetzelfde bij D&B!

Typisch Pieter Bas (de dingen waar ik blij van word..)

Ik vind heel veel dingen leuk. Dat is ook een beetje mijn probleem, ik kan moeilijk nee zeggen. Wat betreft hobby's ga ik graag naar de bioscoop, ben ik gek op alle soorten muziek, lees ik (als ik er de rust voor kan vinden) graag mooie boeken, wil ik nog heel veel mooie reizen maken met mijn gezin en vind ik het leuk om lekker te koken voor vrienden. Maar als je me diep in mijn hart kijkt loop ik het liefst dagenlang met een rugzak op door de natuur, met onze hond Uma en iedereen die graag mee wandelt.
Ik begeleid 7 totaal verschillende jonge ondernemers met al hun uitdagingen in het ondernemerschap, iets wat ik in de toekomst nog meer zou willen doen.
En natuurlijk mag ik hier niet de dierbaarsten in mijn leven vergeten: mijn lieve vrouw Nancy en onze kinderen Julia (19), Eva (17) en Sam (14). Nu ze ouder worden wordt het steeds leuker om mooie gesprekken (of discussies) met ze te hebben en ze te helpen met al hun vragen over het leven.

 

Share:
info@db-eventmarketing.nl +31 35 303 2000
Voor aanvragen mailen naar: sales@db-eventmarketing.nl
Van Hengellaan 25
1217 AR Hilversum
Privacy statement | Powered by: Invitado Visitor Management