CASE

Optiver

Personeelsweekend

Het beurshandelshuis Optiver uit Amsterdam zet jaarlijks samen met D&B Eventmarketing een waanzinnig personeelsevent neer. Elk jaar worden de medewerkers verrast met een weekend dat ingaat op de ambities van het bedrijf. Dit jaar stond het in het teken van teambuilding....3.0. Geen suffe breiworkshop of golfclinic, maar het ontdekken van elkaars talenten om op ultieme wijze samenwerking en succes te ervaren. Daag elkaar uit en creëer nieuwe teams die de afdelingen overstijgen. 

250 gasten 36 nationaliteiten 4 militaire drill sergeants 50 hectare engeneering playground
Verrassend fanatiek De medewerkers van Optiver wisten van niks. Het gehele weekend was in mysterie gehuld. 'Destination unknown. Expect the unexpected'. Op Vliegveld Twente werden de gasten verzameld, op ludieke wijze ‘gedrild’ om vervolgens uiteen te gaan en deel te nemen aan uiteenlopende uitdagende activiteiten. Om in een weekend elkaar van een andere kant te leren kennen. In groepen, speciaal samengesteld op persoonlijke talenten, ging men de strijd met elkaar aan. Een fysieke en intellectuele uitdaging. De airstrip als ‘engineering playground’ voor de handelaren en ITers van Optiver. Fotografen ontwijken, de politiehonden vermijden, escape rooms verlaten, schapen hoeden, met las- en metaaltechnieken aan de slag met je eigen teamwapen…het stond allemaal op het programma. Extreme belevenissen die alleen in groepsverband konden worden opgelost.
8 talenten per team 23 teams, 12 UITDAGINGEN in 38 verschillende routes
Samen vieren In feite waren er deze dag vier events achter elkaar, die allemaal in het teken stonden van samenwerking en verrassing: na het teambuildingevent volgde in een hangar een groot diner, volgens een ‘sharing is caring’ concept. De avond was vooral een groot overwinningsfeest met muziek en dans. Tenslotte overnachtten de medewerkers van Optiver in een ‘glamping’: een glamorous camping, die vanwege de regenachtige vooruitzichten ondergebracht werd in een andere hangar. Een camping met een barista, voor iedereen een eigen tent met een boxspring (bed), hangmatten, her en der terrassen enzovoort.
250 tenten Indoor glamping, met eigen kampwinkel, jacuzzi’s en parkdecor
Intensief samenwerken Het was een event met een kop en een staart en met een duidelijke communicatiedoelstelling. Door de intensieve manier waarop binnen teams werd samengewerkt en door de vele mogelijkheden om te socializen tijdens het diner, het feest en op de glamping, hebben veel medewerkers elkaar beter leren kennen.
People on the job
Lara Roos Senior Projectmanager
Lennart Peeperkorn Adjunct Directeur
Paul Bransz Creatief Conceptontwikkelaar
Informatie aanvragen
Sfeerverslag in Events-magazine